مدیریت بهتر بحران‌ها با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان چهارمحال و بختیاری امکان پذیر می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری، تهیه و تولید نرم‌افزار‌های کاربردی و شبیه ساز مدیریت بحران به شکل کاملا بومی را از جمله راهکار‌های تقویت مدیریت بحران در زمان زلزله دانست.

او اظهارداشت: اجرای مانور‌های زلزله و آموزش مهارت‌های ایمنی در برابر کاهش خطر پذیری بلایای طبیعی از جمله اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که هرساله برگزار می‌شود.

بلالی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به روش‌های گوناگون و متنوع اعم از ماهواره‌ها و فیبر نوری در مدیریت بهتر هر بحرانی نقش به سزایی دارد.

بلالی تهیه و تولید نرم‌افزار‌های کاربردی و شبیه ساز مدیریت بحران به شکل کاملا بومی را از جمله راهکار‌های مدیریت بحران در زمان زلزله دانست و افزود: استفاده آزمایشی از نرم افزار‌های شبیه سازی شده در مانور‌ها می‌تواند به آمادگی در برابر وقوع بحران‌های طبیعی کمک نماید.

مرتضی زمانپور مدیرکل مدیریت بحران استان نیز از تهیه بیش از چهار هزار بروشور وتوزیع درمدارس استان خبر داد و افزود: از جمله راهکار‌های آمادگی در برابر بحران ها، اجرای مانور در شرایط کنترل شده بوده و از حاضرین در جلسه خواستار آمادگی بیشتر و انجام مانور‌هایی جهت آمادگی در برابر بحران‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله شدند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار