مسئول اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد گفت: خسارت جریمه هر گرانفروش برابر ارزش تخلف کالا تعیین می‌شود.

کورانی مسئول اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: جریمه هر گرانفروش بر اساس قیمت نصب شده و سود قانونی کالا مشخص شده بررسی می‌شود و در صورتی که هر گرانفروش محکوم به تخلف شود برای بار اول ۲ برابری ارزش کالا و برای بار دوم چهار برابر و به ترتیب بیشتر می‌شود.

او با بیان اینکه بیشتر تخلف‌های مربوط به گرانفروشی در شعبه‌های تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود، افزود: گرانفروشی در کنار قاچاق کالا بیشترین پرونده‌های تعزیرات حکومتی را تشکیل می‌دهد و واحدهای صنفی در صورت تخلف مکرر گرانفروشی محکوم به نصب پارچه در دید عموم می شوند.

کورانی اضافه کرد: به همین منظور امسال بیش از ۹۹ درصد پرونده‌های ورودی در حوزه گرانفروشی بوده و تنها ۱۹ پرونده باقی مانده که آن‌ها نیز در مراحل رسیدگی قرار دارند.

مسئول اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین در طول ۹ ماهه امسال ۲۳۱ پرونده گرانفروشی در این اداره رسیدگی و برای متخلفان این پرونده‌ها نیز بیش از ۶ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

کورانی گفت: همیاری مردم برای نظارت بر واحد‌های صنفی، امری ضروری است و گرانفروشی از جمله مهمترین معضلات بازار به شمار می‌رود و روزانه ده‌ها مورد شکایت مردمی در خصوص گرانفروشی اقلام مختلف در این شهرستان ثبت می‌شود.

او از مردم خواست در صورت مشاهده گرانفروشی و سایر تخلفات را به شماره ۱۲۴ اعلام کنند.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.