رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یکهزار و ۴۰۰ تن کالای اساسی در سطح شهر و روستای این شهرستان توزیع شد.

جهین رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور تعادل بخشی در بازار و جلوگیری از گرانفروشی امسال تاکنون یک هزار و ۴۰۰ تن کالای اساسی با قیمت مصوب دولتی با محوریت مناطق پرجمعیت و کم درآمد سطح شهر و روستا انجام شده است.

او با بیان اینکه تامین نیاز‌های اساسی مردم از اهداف ستاد تنظیم بازار است، افزود: امسال  ۱ هزار و ۴۷۲ تن اقلام اساسی شامل ۷۴۰ تن شکر، ۲۱۰ تن برنج، ۴۵۴ تن قند، ۱۴ تن گوشت گرم، ۲۵ تن گوشت قرمز، ۲۶ تن گوشت مرغ منجمد و۳ تن چای از میزان کالای توزیع شده بود.

جهین اضافه کرد: همچنین توزیع این میزان کالا با نظارت مستمر بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف در واحد‌های صنفی عرضه شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مهاباد اظهار داشت: همچنین با درخواست متصدیان واحد‌های صنفی از اتحادیه مربوطه و تایید محل توزیع به وسیله بازرسان، واحد‌های صنفی در مناطق متخلف سطح شهر، برای توزیع اقلام تنظیم بازار تعیین شده است.

جهین تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید به اندازه نیاز خود خرید کنند و از خرید‌های اضافی خودداری کنند تا با نوسان کاذب قیمت کالا مواجه نشوند.

او گفت: همچنین با واحد‌هایی که اقدام به کم فروشی، گران فروشی یا احتکار کالا‌های اساسی کنند مطابق قانون برخورد می‌شود و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را به سامانه ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مهاباد اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.