رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه شورای معاونین دادگستری استان برتعیین تکلیف فوری پرونده‌های معوقه درتمامی محاکم استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوقه وتعیین تکلیف فوری آن‌ها و تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه ،گفت: حوزه‌های قضایی باید در جهت کاهش اطاله دادرسی و خدمت رسانی بیشتر به مردم، در کمترین زمان نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه اقدام کنند.

او با اشاره به رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه مستلزم روحیه انقلابی و کار جهادی دردادسراها، دادگاه‌های عمومی و تجدیدنظر است،افزود: البته تاکنون نیز تلاش واقدامات بسیارخوبی شده است، اما باید با پیگیری و دلسوزی بیشتر از قبل و تلاش همکاران قضایی و اداری به بالاترین درجه برسد.

حجت الاسلام اکبری به حجم بالای پرونده‌ها در برخی از شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریز‌های انجام گرفته در شورای معاونین رصد و پالایش تمام حوزه‌ها دردستورکار قرار گرفته تا با پیگیری‌های مستمر و دقیق، پرونده ها‌ی معوقه با دقت و سرعت تعیین تکلیف شوند.

رییس کل دادگستری مازندران افزود: یکی از نارضایتی‌های مردم از دستگاه قضایی اطاله دادرسی‌ها است و یقینا برای رسیدن به کاهش فرایند دادرسی، حضور پر رنگ اعضای شورای حل اختلاف بسیار تاثیر گذار خواهد بود و روسای حوزه‌های قضایی استان باید از این ظرفیت مهم، به خوبی بهره‌مند شوند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روسا و دادستانها، مدیریت موثرو مناسبی نسبت به ارجاع پرونده‌ها و ورود پرونده‌ها از دفتر خدمات قضائی داشته باشند و همچنین با استفاده از ظرفیت قضات کشیک در محل دادسرا، هم اندیشی و برگزاری جلسات تعاملی نسبت به تعیین تکلیف بموقع پرونده‌های معوق اقدام کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.