درست است که هنگام خواب احساس آرامش می‌کنیم، اما گاهی اوقات چیز‌های عجیب و ناخوشایندی اتفاق می‌افتد.

اتفاقات عجیبی که هنگام خواب می‌افتد؛ از تجربه جدا شدن از جسم تا سندرم انفجار سربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هیچ چیزی بهتر از یک خواب شبانه آرام و راحت که به استراحت و بازیابی انرژی کمک می‌کند نیست.

درست است که هنگام خواب احساس آرامش می‌کنیم، اما گاهی اوقات چیز‌های عجیب و ناخوشایندی اتفاق می‌افتد. شاید کسی نتواند توضیحی برای این اتفاقات بیاورد، اما مهم این است که این اتفاقات می‌افتند و کمی هم ترسناک هستند.

خواب و رویا

هوشیاری شما خواب است، اما عضلات از کار نیفتاده اند. به همین دلیل آدم‌ها ممکن است هنگام خواب راه بروند و حتی از خانه بیرون بروند، اما صبح بعد از بیدار شدن چیزی یادشان نمی‌آید.

فلج خواب

کسانی که از مشکل فلج خواب دارند نیمه شب از خواب می‌پرند و در آن لحظه حتی کوچک‌ترین ماهیچه‌های بدن را نمی‌توانند حرکت دهند. در حالت عادی هنگام خواب فلج می‌شویم و کسانی که مشکل فلج خواب دارند هنگامی که مغز بیدار است ماهیچه‌ها همچنان خواب هستند. به طور میانگین نزدیک به ۷ درصد جمعیت دنیا مشکل فلج خواب دارند.

توهم هیپنوگرافی

این توهمات زمانی اتفاق می‌افتد که فرد تازه خوابیده است، اما هنوز هوشیار است و تصاویر عجیبی را در اطراف خود می‌بیند. این تصاویر معمولا چهره‌های عجیب و ترسناک هستند. این مشکل در افرادی که استرس دارند بوجود می‌آید.

سندرم انفجار سر

کسانی که سندرم انفجار سر دارند با احساس صدای بلند انفجاری داخل سر از خواب بیدار می‌شوند. این مشکل شاید خطرناک نباشد، اما تا حدی فرد را می‌ترساند. این اتفاق زمانی می‌افتد که در بخش مسئول صدای مغز فعالیت‌های عصبی رخ می‌دهد.

خواب‌های تکراری

همه آدم‌های روی کره زمین خواب‌های تکراری می‌بینند. به نظر می‌رسد مغز سعی داد با خواب‌های تکراری توجه ما را به چیزی که در زندگی روزمره به آن توجهی نمی‌کنیم جلب کند.

تجربه جدا شدن از جسم

این اتفاق زمانی می‌افتد که شخص در حالت نیمه خواب نیمه بیدار خودش را جدا از جسمش می‌بیند. بعضی افراد به طور برنامه ریزی شده این کار را انجام می‌دهند.

حرف زدن در خواب

این اتفاق خطرناک نیست، اما برای فردی که نزدیک شما خوابیده آزار دهنده است.

رسیدن به راه حل در خواب

وقتی دائم به یک مشکل فکر می‌کنیم و نمی‌توانیم آن را حل کنیم ممکن است هنگام خواب به پاسخ سوال برسیم. حتی مندلیف نیز در خواب به راه حلی برای ایجاد جدول تناوبی رسیده است. گاهی باید از طریق ضمیر نیمه هوشیار به پاسخ سوالات رسید و این ضمیر هنگام خواب فعال‌تر است

 

منبع: بدونیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
سلام. من یه چیزی تجربه میکنم که اصلا نمیدونم چیه. موقع خوابیدن یا نصف شب احساس میکنم که روحم خیلی سنگین شده. احساس می‌کنم از کل بدنم یه وزنه سنگین آویزون کردن یا اینکه کل بدنم داره منفجر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۱:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام من تجبریه انفجار سر رو داشتم بشدت وحشتناکه،انگاری ی بمب زدن و تمام ساختمون داره روی سرت خراب میشه از شدت صدای انفجار که توی خیالته قلبت انگاری میخواد بایسته،همینطور تجربه جدا شدن روح از بدن دقیقا هوشیار بودم و اصلا هم خوابم سنگینن نبود ب محض بسته شدن چشمام ابن حسو میکردم ک‌روح از بدنم جدا شده و ب محض باز شدن چشمام خوب میشدم
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۱۰:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ام. ببخشید ی سوال خدمتتون دارم ک هیچ جا نمیتونم مطالبی درموردش پیدا کنم کسی ام نمیشناسم ک بپرسم. اگر کمکم کنید ممنون میشم. من بعضی وقتا موقع خواب، بیشترم صبحانه ک بیدار میشم دوباره میخابم وقتی هنوز کامل خوابم نبرده ینی تو خواب و بیداری ک هستم ی چیز خیلی قوی حس میکنم. انگار دارن ی چیزی و از بدنم بیرون میکشن مثلا از سرم تا شکمم انگار بیرون کشیده شده و پاهام مونده ک من از سر تا شکم ی سوزش وحشتناک ک خیلی درد داره و حالات سوزن سوزن شدن داره. مثل خواب رفتن دست و پا ولی شدید تر احساس میکنم. ک اون لحظه بیدار میشم ولی هرکاری میکنم نه میتونم جیغ بزنم ن چشممو باز کنم و حتما باید چن دقیقه در اون حالت تحمل کنم تا بتونم چشممو باز کنم. ی حسی بهم دست میده ک خودم فکر میکنم روحم داره برای خواب از بدنم جدا میشه. ولی نمیدونم چرا اینجوری و چرا بعضی روزا در ماه.خواهشا کمکم کنید خیلی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۰۱:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
سلام. ببخشید ی سوال خدمتتون دارم ک هیچ جا نمیتونم مطالبی درموردش پیدا کنم کسی ام نمیشناسم ک بپرسم. اگر کمکم کنید ممنون میشم. من بعضی وقتا موقع خواب، شاید ماهی یک بار یا دوبار وقتی هنوز کامل خوابم نبرده ینی تو خواب و بیداری ک هستم ی چیز خیلی قوی حس میکنم. انگار دارن ی چیزی و از بدنم بیرون میکشن مثلا از سرم تا شکمم انگار بیرون کشیده شده و پاهام مونده ک من از سر تا شکم ی سوزش وحشتناک ک خیلی درد داره و حالات سوزن سوزن شدن داره. مثل خواب رفتن دست و پا ولی شدید تر احساس میکنم. ک اون لحظه بیدار میشم ولی هرکاری میکنم نه میتونم جیغ بزنم ن چشممو باز کنم و حتما باید چن دقیقه در اون حالت تحمل کنم تا بتونم چشممو باز کنم. ی حسی بهم دست میده ک خودم فکر میکنم روحم داره برای خواب از بدنم جدا میشه. ولی نمیدونم چرا اینجوری و چرا بعضی روزا در ماه.خواهشا کمکم کنید خیلی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۵:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من هر روز یک یا دوبار دچار فلج خواب میشم و خیلی ترسناکه حتی یک بار وقتی تمام عضلاتم از کار افتاده بود صدای شوهرم و شنیدم در حالی که شوهرم سرکار بود ..وقتی این اتفاق میفته من همه چیز خونه رو میبینم اما در اصل چشمام بسته س و قادر نیستم حتی دهنمو باز کنم
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۲:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بنده چند بار دیدم موقع واردشدن روح به بدن خود دفعه آخری که دیدم واقعن شوکه شدم چطور امکان داره جسم انسان باروح روبروبشه خیلی بحث برانگیزهس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۷ دی ۱۳۹۸
اگر خواب به موقع و کافی داشته باشیم مشکلات ناشی از خواب بسیار کم خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۱۷ دی ۱۳۹۸
اباسلام ز خواب که بیدار میشیم بهتره بگوییم الحمدلله لذی احیانا بعد از مماتنا.سپای خدایرا که بعد از مرگ مرا زنده کرد.
Iran (Islamic Republic of)
میثاق
۰۳:۲۵ ۱۷ دی ۱۳۹۸
مطلب مفیدی بود ؛ سپاس گزارم.
Germany
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۶ دی ۱۳۹۸
هیپنو گرافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ دی ۱۳۹۸
منم دارم ازبس ترسناکه حتی وقتی بیدار میشم ازترس نمیتونم دوباره بخوابم
Germany
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۸
فلج خواب و توهم هیپنوگراعی رو هر دو تجربه کردم واقعا وحشتناکه .
ولی خداروشکر فقط یکی دوبار اینطور شدم دیگه ادامه نداشته .
فکر میکردم فقط من اینطوریم و دقیقا نمیدونستم چرا اینطور میشم .ممنون اطلاعات کافی ب دست آوردم
آخرین اخبار