رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه خواستار افزایش قیمت نان شد و گفت: با افزایش هزینه‌هایی که طی چند وقت اخیر داشتیم، دخل و خرج نانوایی‌ها دیگر با هم نمی‌خواند .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،اعتضاد علیزاده رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با بیان اینکه طی چند وقت اخیر هزینه‌های نانوایی‌ها بسیار بالا رفته، گفت : برخی از این واحد‌ها از پس پرداخت پول آب، برق و گاز خود هم برنمی‌آیند و در سایر هزینه‌ها مانند حق بیمه نیز مانده‌اند.

او گفت : طی چند وقت اخیر قیمت همه چیز افزایش داشته بجز قیمت نان و این امر خبازی‌ها را تحت فشار جدی قرار داده که باعث می‌شود گاهی مرتکب تخلف‌هایی مانند گرانفروشی یا کم فروشی بشوند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه گفت: اگر فکری به حال نانوایی‌ها نشود، یا ورشکست می‌شوند و یا باید واحد خود را تعطیل کنند.

علیزاده راه کمک به این واحد‌ها را افزایش قیمت نان دانست و گفت: درخواست افزایش را داشته‌ایم، اما فعلا مورد موافقت قرار نگرفته و این در حالی است که به استان‌ها در این زمینه اختیار داده شده است.

او افزود: خواسته ما افزایش قانونی قیمت بر اساس آنالیز هزینه‌ها است و درخواست گرانی غیرقانونی نداریم.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک سال است هیچ افزایشی در قیمت نان رخ نداده، گفت: سال گذشته و آن هم بعد از پنج سال قیمت نان حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد بالا رفت که هزینه‌های بالا رفته را پوشش نمی‌دهد.

علیزاده گفت: راهکار دیگر این است که دولت فکری به حال کاهش قیمت حامل‌های انرژی خبازی‌ها بکند.

او از فعالیت حدود ۷۰۰ خبازی یارانه‌ای و ۶۰۰ واحد آزادپز در کرمانشاه هم خبر داد و افزود: با این شرایط حتی پخت نان برای خبازی‌های آزادپز نیز چندان صرفه اقتصادی ندارد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.