به مناسبت شهادت سردار سلیمانی؛

جامعه صابئین مندایی ایران پیام تسلیت صادر کرد

جامعه صابئین مندایی ایران پیام تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جامعه و انجمن صابئین مندایی ایران در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ماجراجویی شیطان بزرگ آمریکا را در قبال کشورمان محکوم کردند.

در این پیام تسلیت آمده است:

"بشمیهون ادهیی ربی

بنام خداوند قادر و کوبنده ظالمان

شهادت مظلومانه فرزند ایران زمین و سردار بزرگ اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی و جمع دیگری از همراهان جان بر کف اسلام را به ملت غیور و رهبر عظیم الشان ایران، تسلیت عرض می‌کنیم و همچنین ماجراجویی شیطان بزرگ امریکا را به شدت محکوم می‌نمائیم. "

قوم صابئین مندایی پیروان حضرت یحیی هستند که نزدیک به ۱۹۵۰ سال پیش به دلیل اذیت و آزار برخی از اهالی اورشلیم به سوی رودخانه فرات مهاجرت کردند، ولی اکنون شناخته شده‌ترین مرکز سکونتشان در خوزستان است.

این جمعیت از جمله اقلیت‌های دینی ایران هستند که براساس فتوای مقام معظم رهبری، اهل کتاب خوانده شده و در برپایی آیین‌ها و آداب و رسوم و مراسم خود آزاد هستند.

آیین وداع و تشییع پیکر سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی، و ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهه مقاومت روز گذشته در اهواز و مشهد برگزار شد و امروز دوشنبه نیز با حضور بسیار گسترده مردم در تهران در حال برگزاری است.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شجاع لشکر۴۱ ثارالله کرمان در دوران هشت دفاع مقدس، با حضور موثر درخطوط مقدم جهاد و مبارزه با نیرو‌های بعثی عراق، نقش مهمی در پیروزی‌های رزمندگان اسلام داشت.

شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همچنین در جریان سیلاب فروردین امسال خوزستان، خاضعانه و خالصانه در کنار مردم آسیب دیده قرار گرفت و منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپاد‌های آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.