مدیرکل گمرکات کردستان از رشد ۷۲ درصدی مسافران ورودی از مرز باشماق در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

رشد ۷۲ درصدی مسافران ورودی از مرز باشماقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل گمرکات کردستان گفت: طی ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری تعداد مسافر خروجی از پایانه مرزی باشماق مریوان ۵۰۳ هزار و ۴۵۸ نفر بوده است.

بختیار رحمانی‌پور با اشاره به اینکه تعداد مسافران خروجی از مرز باشماق در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۸۶ درصد رشد یافت، افزود: ۴۵۵ هزار و ۹۸۰ مسافر هم در این ۹ ماه از مرز باشماق وارد ایران شدند.

او اضافه کرد: تعداد مسافران ورودی در این مدت نسبت به تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۰۹ نفر مسافر در ۹ ماه منتهی به آذر سال گذشته رشد ۷۲ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان یادآور شد: تعداد ماشین سواری و اتوبوس خارج شده از طریق این مرز هم در این مدت ۱۲ هزار و ۷۵۸ دستگاه بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و گمرک مریوان نیز در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: گمرک ، خدمات رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.