رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۷۶۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کاوه اورک‌بختیاری گفت: در ۹ ماهه امسال ۷۶۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان رفع تصرف شده است.

او افزود: این میزان رفع تصرف در یک هزار و ۴۹ فقره پرونده و براساس اجراییه صادره واحد‌های اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام شده است.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع اشجار ۱۰۴ فقره پرونده و به میزان ۱۰ هزار و ۵۷۷ اصله درخت و نهال در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۳۱ فقره پرونده برای ۱۵۳۰ بوته‌کنی پرونده او تصریح کرد: برای اجرای ماده ۴۸ قانون مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی ۱۶ فقره پرونده به میزان ۷۳ هزار و ۳۵ کیلوگرم تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

اورک‌بختیاری یادآور شد: در راستای برخورد با تخریب و تصرف در اراضی منابع طبیعی تاکنون یک‌هزار و ۷۵ فقره پرونده و با مساحت ۸۹۱ هکتار تشکیل که در اجرای مفاد ماده ۵۵ و تخریب و تصرف عدوانی بوده است که در مقایسه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۵۹ فقره افزایش یافته است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان بیان کرد: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز دارد و انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کنیم.

او گفت: همکاران یگان حفاظت منابع طبیعی استان آماده هستند گزارشات تخریب و تصرف و قطع درختان خودرو و جنگلی و آتش‌سوزی‌های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی شبانه‌روزی ۱۵۰۴ دریافت و رسیدگی کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.