رییس اداره امور منابع آب سقز گفت: ۱۵۱ هزار مترمربع از بستر رودخانه‌ها با هدف حفاظت و حراست از این منابع ملی در این شهرستان رفع تصرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عباس جاویدرییس اداره امور منابع آب سقز گفت:در راستای حفاظت از رودخانه‌ها و تثبیت مالکیت دولت بر بستر این منابع آبی، ۱۵۱ هزار مترمربع از بستر رودخانه‌های شهرستان رفع تصرف شد.

او افزود: از این میزان، ۲۷ هزار مترمربع از طریق اخذ حکم قضایی و مابقی به صورت توافقی رفع تصرف گردیده یا به صورت اجاره بستر رودخانه، حاکمیت دولت تثبیت شده است.

جاوید به تعداد ۱۱ مورد پرونده تصرف حریم و بستر رودخانه‌های سقز به میزان ۱۱۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع اشاره کرد و افزود: پرونده آن‌ها جهت اخذ حکم و برخورد در سیستم قضایی در حال رسیدگی است و مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

رییس اداره امور منابع آب سقز یادآور شد: در سال جاری با همکاری کارگروه شن و ماسه شهرستان با نظارت مستمر بر برداشت‌های مجاز مصالح رودخانه‌ای از برداشت غیرمجاز جلوگیری کامل بعمل آمد و از تخریب بستر رودخانه‌ها و محیط زیست جلوگیری شد.

او به مردم توصیه کرد صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها یک وظیفه همگانی است و امور منابع آب سقز از همکاری اقشار مختلف و کارکنان ادارات همکار بویژه فرمانداری ویژه، اداره صنعت، معدن و تجارت و حفاظت محیط زیست قدردانی می‌کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.