رئیس مرکز تحقیقات و توسعه اجتماعی و دبیر شورای عالی اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:کمیته تدوین درسنامه آداب پزشکی و تدوین درسنامه ویژه رشته های دندانپزشکی، و فوریت های پزشکی و پزشک خانواده باید تشکیل شود.

 پزشکی به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   الماسی رئیس مرکز تحقیقات و توسعه اجتماعی و دبیر شورا ی عالی اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کارگاه های اخلاق حرفه ای برای دانشجویان و دستیاران جدید الورود همزمان با جشن سالانه جشن روپوش سفید در آستانه ورود به دوره بالینی برگزار می شود.


او افزود: کمیته تدوین درسنامه آداب پزشکی و تدوین درسنامه ویژه رشته های دندانپزشکی، و فوریت های پزشکی و پزشک خانواده با همکاری اعضای شورای عالی اخلاق دانشکاه باید تشکیل شود.


او افزود: تدوین منشور اخلاق حرفه ای در دانشکده ها، اختصاص و تدوین یک فصل از درسنامه آداب پزشکی به آشنایی با پوشش حرفه ای و برگزاری کلاس های آموزشی اخلاق حرفه ای با امتیاز بازآموزی ویژه پزشکان و پرستاران در ارتقاء دانش اخلاق حرفه ای بسیار موثر است.


 او گفت: متناسب سازی و بهسازی فضای کلینیک ها و مطب ها در راستای رعایت ویزیت جداگانه بیماران،برگزاری جلسات مشترک بیمارستانها و مدیرگروه آموزشی در رفع چالشهای موجود در زمینه اخلاق و پوشش حرفه ای و تشکیل تیم و یا کمیته ای با هدف ارزیابی بیرونی کمیته های اخلاق بیمارستانی و ارزیابی رضایت گیرندگان خدمت نیز مصوب شد.


او بیان کرد: همچنین تقویت روابط عمومی مراکز درمانی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی فعالیت های صورت گرفته حیطه اخلاق حرفه ای از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.