مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: برداشت‌های غلط و قرائت‌های گمراه از متن دین موجب انحرافی می‌شود که توسط برخی از افراد مجاهد همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها جلوی گسترش فساد و گمراهی گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان پیش از ظهر امروز در یکصد و هفدهمین جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان اظهار کرد: بالاترین فضیلت را برای شهادت در راه خدا بیان کرده‌اند و قرآن کریم نیز بر این مهم تاکید دارد.

او با اشاره به اینکه بالای هر فضیلت و هر عمل صالحی عمل صالحی دیگری وجود دارد و بالاتر از شهادت فضیلتی نیست، افزود: مجاهدت در راه خدا مقدمه‌ای برای شهادت است و برای این حرکت فضیلت و ارزشی نیز در قرآن کریم بیان شده است.

حاتمیان خاطرنشان کرد: انسان بزرگ و بافضیلتی که با انتخاب خودش راه شهادت را در پیش می‌گیرد در قرآن کریم این شیوه رفتاری به عنوان معامله با خدا معرفی شده و یک ویژگی، برجستگی فکری و آگاهی و انتخاب عالمانه و آگاهانه شهید است که به وی ارزش می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: قرآن کریم می‌فرماید کسی که در راه خدا جانش را فدا کند احیای حقیقت دین و توحید و کرامت انسانی را در پیش گرفته است و به نوعی خون بهای انسان در این عالم؛ کرامت، تحقق توحید، عدالت در جامعه و گسترش تفکر توحیدی و بندگی و پرستش خدا به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: در تمام اماکنی، چون مساجد و کلیسا‌ها که ذکر خدا و پرستش خداوند در آن انجام می‌گیرد به دست مفسدان تباه می‌شود، اما انسان مجاهد مانع گسترش تباهی و فساد روی زمین می‌شود.

او با اشاره به اینکه جنایاتی که در دنیا به دست بشر از جمله صدام، آمریکا، داعش و جریان‌های انحرافی اتفاق می‌افتد بخش عظیمی از آن به نام دین و با برداشت از قرآن کریم اتفاق می‌افتد، اعلام کرد: برداشت‌های غلط و قرائت‌های گمراه از متن دین موجب انحرافی می‌شود که اگر خداوند جلوی این گمراهی‌ها را توسط برخی از افراد همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها نگیرد، فساد و گمراهی گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تفکر ناب اسلام که در نظام جمهوری اسلامی به وسیله حضرت امام پایه‌ریزی شد و با وجود بیانات مقام معظم رهبری تداوم پیدا می‌کند، اعلام کرد: گرچه همیشه مبارزه با امپریالیسم و مبارزه با استکبار و تفکر فرعونی آمریکا وجود دارد، اما تفکر ناب اسلامی باید با همین بالندگی و پویایی در ملت ما باقی بماند تا کرامت، عزت و هویت ملی ما ماندگار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که تا چهلم شهادت سردار قاسم سلیمانی این برنامه‌های تبیین معارف دین و نگاه اسلام ناب و تبیین ابعاد شخصیت شهید سلیمانی را برای جامعه در سطح کشور اجرا کند.

حجت‌الاسلام حاتمیان عنوان کرد: نباید به برنامه‌های مقطعی و زودگذر بسنده شود بلکه باید به صورت متنوع و متکثر با حضور مخاطبان مختلف از اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، دانشگاهیان، بانوان و ... برنامه‌های تبیینی برگزار شود تا تفکر و اندیشه اسلام ناب که مجاهدانی مانند سلیمانی را پرورش می‌دهد تقویت شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.