مدیر و آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: استان همدان سومین استان بر‌تر کشور در اجرای آبیاری‌های نوین است.

استان همدان سومین استان کشور در اجرای آبیاری نوینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم فرامرزی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: بیشتر دشت‌های استان بحرانی و ممنوعه در برداشت آب زیر زمینی است.

او با بیان اینکه فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت ها برای مصرف یهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد افزود: استان همدان  سومین استان کشور در اجرای سامانه‌های آبیاری استان است و با اجرای طرح های آبیاری  نوین در ۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان ، ۶۰۰ میلیون متر مکعب از منابع آب زیر زمینی ذخیره سازی شده است .

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: با اجرای آبیاری‌های نوین تولید در واحد سطح ۳۵ درصد افزایش و مصرف سموم  در این زمین های کشاورزی ۲۵ درصد کا هش  یافته است .

فرامرزی ادامه داد: ۹۰ درصد اراضی مستعد ما تاکنون به این روش آبیاری مجهز شده است و امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری‌های نوین  تخصیص یافت.

او ادامه داد: ۱۶ هزارهکتار اراضی مستعد داریم که اراضی خرد و متعلق به  ورثه هستند  و تلاش می کنیم طرح های  آبیاری نوین هم در این زمین ها اجرا شود .

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امسال طرح های آبیاری نوین در   ۴ هزار هکتار اجرایی خواهد شد  افزود: بارش های بهار امسال خسارت هایی به قنات هایاستان وارد کرد و  امسال ۵۰ رشته قنات را با ۶۸ میلیارد تومان اعتبار مرمت و بازسازی خواهیم کرد .

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.