مشاور وزیر جهاد کشاورزی از توسعه ۱۵ هزار هکتاری کشت گلخانه‌ای کشور طی امسال خبر داد.

توسعه ۱۵ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشورجانباز مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: امسال به منظور حفظ منابع اب کشور به دنبال توسعه ۱۵ هار هکتاری کشت گلخانه ای هستیم.

او با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی کشور باید تا ۳۰ میلیارد متر مکعب کاهش یابد، افزود: هم اکنون در کشور ما سالانه ۱۳۰ میلیارد متر مکعب اب تجدید پذیر وجود دارد که ۱۰۰ میلیارد متر مکعب آن  در بخش کشاورزی، آشامیدنی، بهداشت و صنعت مصرف می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مصرف آب در بخش کشاورزی کشور کمتر از میانگین جهانی است، اما ۹۲ درصد اراضی کشاورزی کشور ما نیاز آبیاری دارد و این درحالی است که به طور میانگین ۴۰ درصد زمین‌های کشاورزی جهان نیاز به آبیاری غیر از باران دارند.

حمید رضا جانباز از اجرای ۴۰ درصدی طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی کشور خبر دادو گفت: از ۸ میلیون و  ۲۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی کشور تا کنون ۲ میلیون هکتارر به روش آبیاری‌های تحت فشار و نوین مجهز شده اند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: استان همدان با اجرای ۱۵۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار استان پیشتاز کشور در اجرای آبیاری نوین است و تاکنون در این استان ۸۵ درصد زمین‌های کشاورزی مجهز به این روش‌های آبیاری شده اند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.