مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از فعالیت سامانه بارشی تا صبح فردا در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز (شنبه ۱۴ دی ۹۸) و فردا آسمان استان اردبیل ابری بوده و بارش برف و باران در غالب مناطق استان انتظار می‌رود.

او بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه از عصر امروز تا صبح فردا پیش بینی می‌شود که این سامانه فردا بعدازظهر و عصر از استان اردبیل خارج خواهد شد و در صبح روز دوشنبه (۱۶ دی ۹۸) دمای هوا کاهش محسوس خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با خروج این سامانه در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری جو استان اردبیل پایدار با آسمانی غالباً صاف و افزایش چند درجه‌ای دما خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: در روز‌های پایانی هفته نیز ناپایداری‌های ضعیف در استان اردبیل احتمال می‌رود.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود اقدامات پیشگیرانه لازم  توسط ارگان های ذی‌ربط در نظر گرفته شود و به هم استانی‌ها توصیه می‌شود با عنایت به لغزندگی، یخبندان، محدودیت دید افقی و احتمال کولاک در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان، از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و با اطلاع از وضعیت راه‌های استان و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در این مسیرها تردد کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار