سردار سلیمانی، جهادگری با نام و آرمانی جاودان

جمعی از شخصیت‌های سیاسی، نظامی، مقام‌ها و گروه‌های سیاسی استان سمنان با صدور پیام‌هایِ جداگانه‌ای شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نماد مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری را به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد تسلیت گفتند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جمعی از شخصیت‌های سیاسی، نظامی، مقام‌ها و گروه‌های سیاسی استان سمنان با صدور پیام‌هایِ جداگانه‌ای شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نماد مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری را به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد تسلیت گفتند و نام و آرمان این چهره جهادگر را طریقتی ماندگار برای نسل‌ها عنوان کردند.

در پی حمله هوایی نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت، شخصیت‌های سیاسی و نظامی استان سمنان در پیام‌ها و بیانیه‌هایی به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

شهادت سردار پرافتخار اسلام، ولایت و امت اسلامی سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهدای همراه به ویژه ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

سعید هژبری، مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان سمنان در پیامی گفت: شهادت سردار سرافراز اسلام فرمانده شجاع و دلاور سپاه قدس سپاه پاسداران شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت، ولی عصر صاحب الزمان (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پیامی با تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت:عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران اسلامی و ثبات و استمرار خط سرخ اباعبدالله الحسین (ع) با خون شهدا تضمین شده است و راه شجاعت و مقاومت ادامه دارد.

علیرضا ایزدپور افزود: شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت عرض کرده و این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیرو‌های مقاومت اسلام تبریک و تسلیت می‌گویم.

مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در پیامی اظهارداشت: پل شهادت، اصلی‌ترین وسیله عروج به معبود الهی است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه نورانی برای همیشه تاریخ، جاویدان باقی مانده و عزت و سربلندی را برای ملت بزرگ ایران اسلامی به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ اباعبدالله الحسین (ع) را با خون خود تضمین نموده و راه شجاعت و مقاومت را به ما آموختند.

او افزود: ضمن اعلام انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیرو‌های آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیرو‌های مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

نوید دانائی رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پیامی به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد:‍ شکوه و سربلندی ایران اسلامی، مرهون مجاهدت دلیرمردانی است که در مکتب انسان ساز ولایت، درس عشق، ایثار و خدمت آموختند؛ مردانی که با دل بریدن از تمامی تعلقات به دعوتگاه یار شتافتند و برگ برگ دفتر هستی را با نام و یاد خود جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

او تصریح کرد: چقدر تلخ بود خبر شهادت بزرگ مردی که اسطوره مردانگی و ایثار بود. قهرمانی که اسمش، قدمش، حضورش لرزه بر پیکر صهیونیست‌ها می‌انداخت و قطعا شهادتش عامل برچیده شدن همه بساطشان خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خاطرنشان کرد: شهادت سرافرازانه سردار بزرگ اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را به محضر، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و عموم شیعیان و آزادگان جهان و ملت ایران تسلیت عرض می‌نمایم و بدیهی است این شهادت آغاز رویشی جدید در مسیر حق طلبی بوده و قطعا ریختن ظالمانه خون پاکش موجب رویش هزاران قاسم سلیمانی خواهد بود.

احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در پیامی گفت: شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی را به پیشگاه حضرت، ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و همه آزادگان و ظلم ستیزان جهان به خصوص مردم عزیز استان سمنان، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. حیات عند رّب نقطه پایانی معراج بشریّت است که به آن مقام جز با شهادت دست نمی‌توان یافت.

 ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در پیامی گفت: شهادت هنر مردان خداست. شهادت سردار سرافراز اسلام فرمانده شجاع و دلاور سپاه قدس سپاه پاسداران شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت، ولی عصر صاحب الزمان (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم.

سید حسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در پیامی گفت: شهادت، رسم دیرین مردان و زنان این سرزمین پرافتخار است. آنان که در راه رضای حق تعالی از مال و جان خود گذشتند و با عمل انقلابی خود موجب عزت و سرافرازی اسلام و ایران اسلامی شدند. امروز ملت بزرگ ایران، با تقدیم عزیزی دیگر از سلسله شهدای عاشورایی و فرزندان مکتب روح الله به سوگ نشسته است، اما بار دیگر چهره خبیث و جنایتکار تروریست‌های آمریکایی پدیدار شد.

در این پیام آمده است: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی تسلیت باد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در پیامی گفت: برای فرزندان امام خامنه‌ای، «شهادت» افتخاری ابدی و سعادتی است جاودانی است.

حجت السلام اسماعیل تدینی افزود: بدون شک آمریکا به راحتی از مهلکه‌ای که برای خود ساخته خارج نخواهد شد و جوشش خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس به گرداب هولناکی برای سربازان آمریکایی در منطقه تبدیل خواهد شد.

پیام تسلیت اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در این پیام آمده است: شهادت هنر مردان خداست و شهید عالی‌مقام حاج قاسم سلیمانی به راستی مرد خدا بود. چهار دهه مجاهدت مردانه شهید سلیمانی در راه پاسداری از خاک ایران و سرافرازی اسلام و سال‌ها آروزی او برای شهادت در راه خدا، ایشان را سرانجام در کنار دیگر برادران شهیدش قرار داد. سردار شهید قاسم سلیمانی مرد میدان جهاد و مبارزه و مجاهد خستگی ناپذیر جبهه‌های جنگ بود. بی‌شک شهادت پاداش مجاهدت او در راه اسلام و ایران است.

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان: شکوه و سربلندی ایران اسلامی، مرهون مجاهدت دلیر مردانی است که در مکتب انسان ساز ولایت، درس عشق، ایثار و خدمت آموختند؛ مردانی که با دل بریدن از تمامی تعلقات به دعوتگاه یار شتافتند و برگ برگ دفتر هستی را با نام و یاد خود جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

او اضافه کرد: شهادت و عروج سرفرازانه مالک اشتر زمانه، یار و یاور رهبری، مرد ایثار و دفاع از حق و حقیقت، سرداراسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی را که در دفاع از آرمان‌ها و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان شیرین خود را نثار نموده به محضر امام عصر (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، خانواده معظم شهدا و مردم همیشه ولایت مدار تسلیت عرض نموده و علو درجات این شهید والامقام را از درگاه الهی مسئلت دارم.

شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان سمنان با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی»، سرباز رشید انقلاب و ولایت را تبریک و تسلیت گفت و آورده است: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت و امت اسلامی، این فرمانده شجاع و ولایتمدار را که پس از عمری مجاهدت و فداکاری در راه اعتلای اسلام و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید، به ساحت نورانی حضرت، ولی عصر (عج)، فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای، امت شهیدپرور، رزمندگان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران به‌ویژه خانواده گران‌قدرشان عرض تبریک و تسلیت گفته و از ساحت اقدس ربوبی، علو درجات در جوار اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را برای این سردار شهید خواهان است.

در پیام حزب مردم سالاری نیز به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی آمده است: فرمانده والامقام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی پاداش چهار دهه مجاهدت در راه خدا را دریافت کرد وهمراه با شهید ابو مهدی المهندس به لقای معبود و دیدار همرزمان شهیدش پیوست.

بدون شک، جنایت سرمداران تبهکار آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند و دست انتقام الهی بساط مستکبران قلدرمآب آمریکایی و مزدوران پلیدش در منطقه را خواهد گرفت و شورای عالی امنیت ملی و دولت و مجلس با برنامه ریزی دقیق پیگیر شهادت آن سردار دل‌ها خواهد بود.

حسن آل‌بویه رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در پیامی گفت: زلالیِ چشمه‌گون چشم‌ها و روح بلند سردار، در خاطر ملت ایران ماندگار خواهد بود.

او افزود: شهادت در راه خدا به دست جنایتکاران و حضور بر سفره حضرت حق، گوارای وجودش باد، این وصف شهادت پاداش انسان‌های بزرگی، چون حاج قاسم سلیمانی است کسی که نمونه واقعی جهاد فی سبیل الله و رهرو راه سرور و سالارشهیدان امام حسین (ع) و یارانش بود یادش گرامی و نامش بلند باد که در سرتاسر عمر پر برکتشان همواره ضربان قلبش برای ایجاد امنیت در کشور پهناور ایران اسلامی تپید و مانند سربازی بی ادعا ذره‌ای از هدف متعالی‌اش پا پس نکشید.

بیانیه سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان در این پیام آمده است: نه تنهای ردای نظامی، حتی لقب پرنفوذترین ژنرال خاور میانه نیز ذره‌ای از رفعت و مهربانی او نکاهید. سلیمانی زنده است و وجودش همواره الگویی برای خیرین و نیک اندیشان.

شهادت سردار محبوب دل‌هایِ ایرانیان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را که وجودش را نثار امنیت و آسایش مردم کرد، محضر ملت شریف ایران و خیرین و همیاران عزیز تبریک و تسلیت عرض می‌نماید. امید است شهادت این سردار رشید، پدر مهربان و امید مظلومان منشأ وحدت و همدلی این سرزمین گردد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در پیامی گفت: چه نیک گفته‌اند که شهادت هنر مردان خداست و این سعادت الهی، کم‌ترین هدیه بارگاه ربانی به سردار رشید اسلام حاج‌قاسم سلیمانی برای سال‌ها پایمردی در این راه است.

او یادآور شد: دشمنان بدانند که خون حاج‌قاسم سلیمانی، ایمان، تفکر، باور و مرام او را با شتاب وصف‌ناپذیری در جهان گسترش خواهد داد؛ چراکه سردار عظیم‌الشان جهان اسلام از دست نرفته؛ بلکه تازه به‌دست آمده است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگرد‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار