رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان گفت: هدف از ساماندهی فضای سبز مدارس شهرستان سمنان را رعایت اصول فنی در انتخاب گونه مناسب و ترویج و فرهنگ سازی منابع طبیعی برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان در جلسه ساماندهی فضای سبز مدارس شهرستان سمنان با مدیران کلیه مدارس شهرستان سمنان در اداره آموزش و پرورش شهرستان در خصوص ساماندهی فضای سبز مدارس هدف از این جلسه را سامان ندهی فضای سبز مدارس و رعایت اصول فنی در انتخاب گونه مناسب، اصلاح شرایط خاک و آغاز طرح گوشه‌های سبز و نهال خانه‌های دانش آموزی در مدارس وترویج و فرهنگ سازی منابع طبیعی برشمرد و گفت: اجرای برنامه‌ها توسط دانش آموزان و مدارس، تلاشی ماندگار برای حفظ سرمایه‌های ارزشمند زندگی، داشتن هوایی پاک، داشتن محیطی سرشار از طراوت و سرسبزی و نهادسازی فرهنگ دوستی با طبیعت است.

او افزود:ارتباط حسی با فضای سبز با ایجاد درگیری مستقیم (با تمام حواس ادراکی) و تجربه‌مدار با محیط، باعث تسلط شناختی بر مکان می‌شود که خود از عوامل ایجاد حس خودی بودن و تعلق به مکان است. مشارکت در خلق فضای سبز حس تملک فضایی و عزت نفس را در کودکان بر می‌انگیزد که پیوند با مکان را تسهیل می‌کند. ارتباط آموزش‌محور با فضای سبز نیز از دیگر مواردی است که در آن فضای بیرون و طبیعت به عنوان محیط آموزشی و یا حتی منبع آموزش و یادگیری مطرح است.

در انتها این نتیجه حاصل شده که رابطه‌ای معنادار بین ارتباط با فضای سبز مدرسه در سطوح مختلف آن از جمله: ”ارتباط حسی با فضای سبز“، ”مشارکت در خلق فضای سبز“ و ”ارتباط آموزش محور با فضای سبز“، با حس تعلق به مدرسه در کودکان برقرار است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.