یکی از سنگ‌های قیمتی که از قدیم در ایران شناخته شده سنگ فیروزه است که خواص درمانی ومعنوی فراوانی دارد.

خواص سنگ فیروزه رابیشتر بشناسید.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در طب قدیم نیز به خواص درمانی سنگ فیروزه اشاره شده یکی از این موارد  تقویت چشم و درمان بیماری‌های چشمی است که برای این کار، فیروزه را روی چشم بگذارید و یا به آن نگاه کنید و یا از فیروزه برای تهیه سرمه استفاده نمایید. بهتر است کسانی که در شب دید خود را از دست می‌دهند، از سرمه سنگ فیروزه استفاده نمایند. سنگ فیروزه اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آن را درمان می‌کند.


سنگ فیروزه برای درمان گلو درد و بیماری‌های ریوی


برای درمان درد گلو بهتر است فیروزه بر روی چاکرای گلو بگذارید. همچنین این کار سبب تقویت تار‌های صوتی و درمان بیماری‌های ریوی و تنفسی نیز خواهد شد.

سنگ فیروزه برای درمان درد شکم  


برای درمان بیماری‌های شکمی درقدیم فیروزه را به صورت پودر در آوردند و به مریضی که از درد شکم رنج می‌برد می‌خوراندند.


خواص معنوی سنگ فیروزه


برای پی بردنم به خواص سنگ فیروزه از نظر معنوی می‌توان به روایت‌های زیر استناد نمود:


در کتاب علامه مجلسی روایت از رسول اکرم (صل الله علیه و آله وسلم): هر کس فیروزه را در روز یک بار نگاه کند پنج بار در بهشت به رویش باز می‌شود.

دومین روایت: اولین هدیه‌ای که خداوند به رسول اکرم (ص) در غار حراء داد، سنگ فیروزه بود و از طریق جبرئیل به ایشان داده شده است.

حضرت امام صادق (علیه السلام) در مورد خواص سنگ فیروزه می‌فرماید دستی که انگشتر فیروزه   در آن باشد فقیر نمی شود و نیز رسول خدا می‌فرماید خداوند دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی‌گرداند.

 

انتهای پیام//م.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.