رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : خانوار‌های زلزله زده سرپل‌ذهاب در محوطه باستانی قلعه گبری مستقر بودند، اما در زمان بازسازی‌ها ساخت و سازی در این محوطه انجام نشد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مظفر غلامی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب بااشاره به وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ در استان، گفت : در این زلزله واحد‌های مسکونی بسیاری در شهر سرپل ذهاب تخریب شد که تعدادی از این واحد‌ها در مجاورت محوطه باستان قلعه گبری این شهر قرار داشتند.

او گفت : پس از وقوع زلزله و در مرحله اسکان موقت، کانکس‌ها و چادر‌های نزدیک به ۲۰۰ خانوار این شهر روی محوطه باستانی قلعه گبری مستقر شد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سرپلذهاب گفت: طی دوسال گذشته و با بازسازی‌هایی که انجام گرفت، از این تعداد ۱۷۰ خانوار محوطه باستانی را تخلیه کرده و در واحد‌های مسکونی خود ساکن شده‌اند، اما کماکان کانکس‌ها و چادر‌های ۳۰ خانوار روی این محوطه مستقر است.

او گفت: باتوجه به اینکه واحد‌های مسکونی این خانوار‌ها در مرحله تکمیل و یا روبه اتمام است، از آنهاخواسته‌ایم تا ظرف چند هفته آینده نسبت به تخلیه این محوطه باستانی اقدام کنند.

غلامی با رد ادعا‌هایی مبنی براینکه در زمان بازسازی‌ها در این محوطه باستانی ساخت و ساز‌هایی انجام گرفته، گفت: طی دو سالی که این خانوار‌ها در محوطه باستانی قلعه گبری مستقر بودند، تمام اقدامات حفاظتی لازم را از این محوطه تاریخی انجام دادیم و مانع از تخریب و یا حفاری غیرمجاز در آن شدیم و در زمان بازسازی هم هیچ ساخت و سازی روی این محوطه انجام نگرفت.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.