فرماندار خواف گفت: زلزله پنجشنبه هفته گذشته به یکصد واحد مسکونی مناطق روستایی به ویژه بخش سنگان این شهرستان خسارت وارد کرد.

خسارت زلزله به یکصد واحد مسکونی خواف/ از اسکان در واحد‌های خسارت دیده جلوگیری می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سنجرانی فرماندار خواف گفت: درپی وقوع این زمین لرزه تیم‌های ارزیابی خسارت بنیاد مسکن و هلال احمر به مناطق روستایی بخش سنگان و مناطق اطراف اعزام شدند و ۲۰۰ واحد را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند که از این تعداد ۱۰۰ واحد دچار خسارت تشخیص داده شد.

او ادامه داد: همچنین مجوز مقاوم سازی ۶۰۰ واحد مسکونی صادر شده که برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فرماندار خواف گفت: با توجه به موقعیت خاص و زلزله خیر بودن خواف و قرار داشتن آن بر روی گسل درونه مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان باید نسبت به مقاوم سازی واحد‌های خود، استحکام سازی و رعایت موارد ایمنی در ساخت و ساز‌ها اهتمام ورزند.

سنجرانی ادامه داد: ۳۰ روستای بخش‌های مختلف شهرستان خواف به صورت کامل پالایش و ارزیابی شده‌اند که تلفات جانی از این زمین لرزه در آن‌ها گزارش نشده و بیشتر خسارت‌ها به صورت جزئی به واحد‌های مسکونی و واحد‌های نگهداری دام بوده است.

او گفت: ۳۰ مکان اضطراری در این شهرستان به همراه تجهیزات مناسب برای اسکان مردم و روستاییان در معرض خطر در نظر گرفته شد به دهیاری‌ها و بخشداری‌های این شهرستان ابلاغ شده است که از اسکان روستاییانی که منازل آن‌ها بر اثر زمین لرزه ترک برداشته در این واحد‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را در اماکن اضطراری در نظر گرفته شده اسکان دهند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت هفت و ۵۹ دقیقه روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه امسال بخش سنگان در جنوب استان خراسان رضوی و در محدوده مرزی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را لرزاند.

کانون مرکزی این زلزله ۴۱ کیلومتری سنگان و ۴۷ کیلومتری نشتیفان شهرستان خواف در جنوب خراسان رضوی است.

منبع: ایرنا
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.