سرپرست شیلات خوزستان از بهره مندی یکهزار و ۷۴ فروند قایق مجاز و فعال صیادی از سهمیه سوخت یارانه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا افتخاری نسب سرپرست شیلات خوزستان با اشاره به جمع بندی فهرست قایق‌های مجاز و فعال صیادی استان ثبت آن‌ها در سامانه سازمان شیلات ایران گفت: بزودی کارت‌های سوخت این دسته از صیادان شارژ خواهد شد.

او سهمیه هر قایق صیادی خوزستانی را یکهزار و ۲۰۰ لیتر در ماه عنوان و بیان کرد: البته درخواست ما از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران یکهزار و ۴۰۰ لیتر در ماه بود، ولی در نهایت با سهمیه یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ماه موافقت گردید.

افتخاری نسب اظهار داشت: قرار بود این سهمیه در تاریخ ۱۰ دی ماه به کارت سوخت قایق‌های صیادی واریز شود، ولی تاکنون این کار انجام نشده است.

سرپرست شیلات خوزستان ادامه داد: سهمیه سوخت آذر و دی ماه صیادان خوزستانی به صورت یکجا به کارت‌های سوخت آنان واریز خواهد شد.

بسیاری از صیادان خوزستانی پس از اجرای طرح مدیریت کنترل سوخت و سهمیه‌بندی بنزین، نسبت به تخصیص نیافتن سوخت به آنان ابراز ناخرسندی کردند.

پس از افزایش قیمت بنزین، قیمت انواع آبزیان دریایی در شهر‌های ساحلی خوزستان به علت تخصیص نیافتن سهمیه یارانه‌ای بنزین، حدود ۲۰ درصد افزایش یافت، ولی پیش بینی می‌شود با تخصیص سوخت (بنزین) یارانه‌ای بهای آبزیان دریایی در خوزستان اندکی کاهش یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.