دهمین طرح بسیج ملی تغذیه از ۱۴ دی با شعار ترویج الگوی غذایی سالم با جایگزین‌های غذایی سالم در اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت هدف از اجرای طرح بسیج ملی تغذیه آگاه سازی و حساس سازی مردم نسبت به انتخاب تغذیه بویژه تغذیه سالم است.

کمال حیدری گفت با توجه به سبک زندگی مردم و از طرفی وضعیت اقتصادی جامعه نیاز که مردم نسبت به تغییر رفتار‌های غذایی آگاه باشند و از غذا‌های ارزان‌تر و سالم، اما با خواص و منابع غذایی بالا استفاده کنند.

او افزود در این طرح مطالب آموزشی به سطح جامعه و مدارس آورده می‌شود و جشنواره‌های متعدد غذای سالم و غذای سنتی برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه جامعه از نظر کیفیت تغذیه وضعیت خوبی ندارد افزود طرح توزیع روزانه ۳ هزار ۵۰۰ وعده غذای گرم در بین کودکان بهزیستی با کمک خیران در حال اجراست.

دکتر حیدری با بیان اینکه برای توزیع مکمل‌های ویتامین و آهن در مدارس تا کنون ۶۵۰ میلیون تومان هزینه شده است گفت هزار و ۴۵۴ مادر باردار بی بضاعت نیز با حمایت بنیاد علوی تحت حمایت‌های تغذیه و بهداشتی قرار گرفته اند و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.

او افزود با حرکت جامعه به سمت سالمندی نیاز است که با اجرای طرح‌های علمی وضعیت تغذیه اصلاح شود.

در این نشست دکتر انتظاری متخصص تغذیه نیز بر مصرف روزانه حداقل یک تخم مرغ و مصرف نان سبوس دار تاکید کرد و گفت تخم مرغ بهترین جایگزین گوشت و سرشار از اسید‌های آمینه است و هیچ نگرانی بابت کلسترول یا چاقی مربوط به مصرف تخم مرغ وجود ندارد.

او افزود: سبزیجات و لبنیات و میوه‌ها از بهترین منابع تغذیه هستند.

مسعود سامی متخصص تغذیه نیز بر آگاهی بخشی جامعه و حساس سازی مردم نسبت به تغذیه تاکید کرد و گفت نمی‌شود مردم را از خوردن سوسیس، کالباس و یا نان‌های صنعتی و فست فود‌ها منع کرد بلکه باید با اطلاع رسانی از مصرف بیش از حد و پشت سر هم غذا‌های مضر آگاه کرد.

او افزود متاسفانه در فضای مجازی و ماهواره‌ها کانال‌های مختلفی برای چاقی یا لاغری وجود دارد که علمی نیست و اگر فردی بخواهد از نظر تغذیه راهنمایی و رژیم دریافت کند باید به پزشکان متخصص مراجعه نماید.

طرح بسیج ملی تغذیه تا ۳۰ دیماه ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۲ دی ۱۳۹۸
معاونت بهداشت باید پختن نان با آرد کامل در منازل مردم را تسهیل کند و نیز جواز عرضه سبزیجات ضد عفونی شده و آماده خوردن را به افراد متقاضی واجد شرایط بدهد.