دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰ طلایه دار معروف در سطح استان خراسان رضوی ثبت نام کردند.

ثبت نام بیش از ۱۰هزار طلایه دار معروف در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ارجایی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در جمع طلایه داران معروف تربت جام،گفت: بیش از ۱۰هزارو ۶۰۰ طلایه دارمعروف در سطح استان خراسان رضوی ثبت نام کردند و از این تعداد۷هزار نفر آموزش دیدند و تعداد۳ هزار و ۳۰۰طلایه دار کارت شناسایی دریافت کردند.

او تصریح کرد: قانون از ما به جد می‌خواهد که اولا در ارتباط با آموزش طلایه داران و مردم که نسبت به فریضه الهی امربه معروف ونهی از منکر آگاهی کامل ندارند آموزش ببیند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت:  برابرمصوبه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بایستی در هر کلاس درس مربیان دوساعت به صورت عملیاتی در مراکز آموزش عالی و عمومی آموزش امربه معروف و نهی از منکر داشته باشند و به همین منظور درمشهد از ابتدای سال ۱۲هزار نفر آموزش دیدند.

 ارجایی ادامه داد:اعضای ستاد مرکزی در شهرستان اهتمام ویژه نسبت به فعالیت طلایه داران داشته باشندو طلایه داران به ده معروف ورود کند.

او تصریح کرد: ریشه یابی علل ارتکاب منکر مهم است و بایستی منکرات و معروفات موردارزیابی قرار گیرد.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ابراز داشت: مردم از ما کار می‌خواهند و بزرگترین معروفات گره گشایی از کار مردم است.

حجت الاسلام معتمدی فر  امام جمعه تربت جام نیز گفت: عامل به منکر، اشاعه دهنده منکر وعقلانیت ادبیات منکراز عوامل منکرات است.

او تصریح کرد: باید بپذیریم که عقب نشینی‌هایی دراین رابطه داشتیم و این غیر قابل قبول است و اکثر مردم مسائل ابتدایی را نمی‌داند می‌خواهند مسائل امربه معروف و نهی از منکررا بداند و بایستی آموزش ببیند.

امام جمعه تربت جام گفت:این حق مردم است که تعدیب و تعلیم ببیند و ضعف ما در آموزش است و در این رابطه هرچقدر تلاش کنیم نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

امیر ذاکری دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر تربت جام نیز با ارائه گزارشی ازمجموعه فعالیت‌ها گفت: تعداد۷۰۰ طلایه دار معروف دراین شهرستان پای کارند و تعداد۴۰۰ کارت شناسایی برای طلایه داران معروف صادر شده است.

او تصریح کرد: در برخی از سالن‌های ادارات جشن‌هایی برگزارمی شود که حضوربرخی زنان به صورت نامناسب وارد می‌شوند و لازم است که مدیران و متولیان که مجوز صادرمی کند تعهدات لازم ازبرگزار کنندگان بگیرند.


انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.