معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آموزش مهارت‌های زندگی به ۱۴ هزار و ۴۸۷ نفر در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت دو دوره آموزش مداوم در خصوص اختلالات روانپزشکی و پیشگیری از خودکشی جهت پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی و سه کمیته پیشگیری از خودکشی برگزار شد.

دلشاد تعداد افراد آموزش دیده در حوزه مهارت‌های فرزند پروری را ۹ هزار و ۶۵۱ نفر، تعداد افراد آموزش دیده در حوزه پیشگیری از اعتیاد ۱۱ هزار و ۱۵۴ نفر و تعداد افراد آموزش دیده در حوزه حمایت‌های روانی در بلایا را ۴ هزار و ۷۰۰ نفر ذکر کرد.

او در تشریح عملکرد ۹ ماهه گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی، اظهار کرد: تربیت سفیران سلامت خانوار در این مدت ۴ هزار و۶۷۴ نفر بوده است.

دلشاد تربیت سفیران سلامت دانش آموز را ۷۰۰ نفر، تربیت سفیران سلامت دانشجو را ۲۵ نفر و تشکیل و آموزش گروه‌های خودیار سلامت را هزار و ۷۵ نفر عضو، عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه سخنان خود به انجام نیازسنجی سلامت در کل استان و طراحی و اجرای مداخلات برمبنای نیازسنجی، خبر داد و افزود: پوشش خود مراقبتی فردی از ۷۷/۲۷ درصد در پایان سال ۹۷ به ۶۴/۳۳ درصد تا کنون رسیده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.