سرپرست فرمانداری ویژه دزفول راه اندازی دفتر تسهیل سرمایه‌گذاری را راهکاری برای جلوگیری از پاس‌کاری سرمایه‌گذاران دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در دیدار با فعالان اقتصادی این شهرستان به ظرفیت‌های اقتصادی دزفول اشاره کرد و گفت: دفتر تسهیل در امور سرمایه‌گذاری در شهرستان دزفول برای جلوگیری از پاس‌کاری سرمایه‌گذاران در ادارات مختلف راه‌اندازی خواهد شد.

او با تاکید بر لزوم تسهیل سرمایه‌گذاری در این شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: باید راه و مسیر برای فعالیت اقتصادی سرمایه‌گذاران در شهرستان دزفول روشن شود تا این سرمایه‌ها به حرکت درآیند.

بن عباس با تاکید بر لزوم مطالعه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دزفول و همچنین تعیین نرخ بازگشت سرمایه‌ها به سرمایه‌گذاران افزود: چندین سرمایه‌گذار دزفولی و غیردزفولی با توجه به ظرفیت‌های دزفول تمایل به سرمایه‌گذاری در این شهرستان دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول صادرات را از اولویت‌های اقتصادی کشور برشمرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها به طور قطع صادرات تولیدات شهرستان دزفول بویژه محصولات کشاورزی در دستور کار است.

او در پاسخ به دغدغه یکی از فعالان اقتصادی مبنی بر نبود زمین کافی برای ایجاد واحد‌های صنعتی جدید در دزفول اذعان داشت: برخی از زمین‌های اعطا شده در شهرک‌های صنعتی بدون فعالیت و راکد مانده‌اند که لازم است در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

امید بن عباس با بیان اینکه خریداران این زمین‌ها یا باید فعالیت اقتصادی خود را آغاز و یا زمین دریافتی را واگذار کنند، گفت: شهرستان دزفول ویژگی‌های زیادی از نظر سرمایه اقتصادی و انسانی دارد و تقاضای فعالیت در این شهرستان بالا است.

او تصریح کرد: مشکلات واحد‌های صنعتی شهرستان در بازدیدی میدانی بررسی و راهکار‌هایی با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی دزفول برای رفع آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بن عباس گفت: برای تصویب مرز هوایی فرودگاه دزفول روز‌ها همراه با نماینده دزفول پیگیری شد، ولی بدلیل ظرفیت محدود، تاکنون بهره‌مندی لازم از آن صورت نگرفته است.

او با اشاره به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران اظهار کرد: فعالیت اقتصادی در این شرایط دشوار است، لذا باید منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولید را برای رفع مشکلات در دستور کار قرار دهیم.

بن عباس رسیدن به نتایج دلخواه در زمینه اقتصاد را مستلزم استفاده از نیروی انسانی خلاق، جوان و متخصص و توجه به ایده‌های نو آن‌ها دانست و افزود: اخیرا رویداد استارتاپی خوبی در زمینه کشاورزی و بسته‌بندی محصولات در دزفول برگزار شد که لازم است از ایده‌های ایده‌پردازان این رویداد استفاده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به گرانی‌ها بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر اصناف تاکید کرد و بیان داشت: مردم در شرایط کنونی توقع بالایی از اصناف دارند که رسیدگی به این موضوع برعهده روسای اتحادیه‌ها است.

او توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تغییر رویکرد بازار از سنتی به مدرن و برپایی بازارچه‌های محله‌ای را ضروری خواند و افزود: مصرف کنندگان همواره به دنبال تغییر هستند البته با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای روند تنظیم بازار نیز بهبود می‌یابد.

امید بن عباس با اشاره به تشکیل شورا‌ها و کمیسیون‌های مختف برای اتخاذ تصمیمات لازم جهت رفع مشکلات بیان داشت: واحد‌های صنعتی بزرگی در شهرستان دزفول ایجاد شده که باید از آن‌ها حمایت و پشتیبانی شود ضمن اینکه نباید از واحد‌های کوچک و متوسط نیز غافل شویم.

او درخصوص طرح‌های نیمه تمام شهرستان دزفول نیز اظهارداشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب، طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

این مقام مسئول بهترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را افزایش همدلی مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: برای رفع مشکلات شهرستان دزفول از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه هیچ موضوع و مشکلی بلاتکلیف نمی‌ماند، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلات بدلیل نداشتن توان تصمیم‌گیری ایجاد می‌شوند.

برخی فعالان اقتصادی نیز در این نشست دغدغه‌های خود را مطرح کردند. رفع مشکلات معادن، ایجاد یک شهرک صنعتی جدید با توجه به نبود زمین کافی برای فعالیت‌های اقتصادی جدید و رفع مشکل آب شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول از جمله دغدغه‌های فعالان اقتصادی شهرستان دزفول بودند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.