اهواز؛

کمبودنیروی بومی ماهردرخوزستان

استاندار خوزستان از کمبود نیروی ماهر و آموزش دیده بومی در بخشهای مختلف استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلام رضا شریعتی چهارشنبه شب در نشست کارگروه اشتغال استان خوزستان با اشاره به صندوق کار و عملکرد آن ها عنوان کرد:اعتبار صندوق در سال 95 به نسبت برای استان خوزستان کم است و باید برای افزایش این اعتبار پیگری لازم صورت گیرد.

استاندارخوزستان با اشاره به دفاتر جذب کاریابی و میزان نیرو های بومی و انتقاد از سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت : از نظر ما کل استان نیروی بومی محسوب می شود اما برای کار اولویت همیشه با مناطقی است که شرکتهای مولد در آن قرار دارند و سپس اولویت با مناطق مجاور آن است.

وی ادامه داد:صنایع و پروژه هایی که در استان هستند عوارضشان برای استان و مردم این استان است پس مزایای آن ها نیز باید متوجه استان باشد

شریعتی سیال بودن را یکی از حسن های سازمان فنی و حرفه ای برشمرد و گفت:سازمان فنی و حرفه ای باید متناسب با صنایعی که در منطقه است باید نیروها را مهارت داده و تربیت کند تا زمانی که صنایع و شرکتهای مولد به بهره برداری رسیدند از آن نیروها استفاده شود

استاندارخوزستان تصریح کرد: فنی و حرفه ای نباید منتظر باشد که طرحها راه اندازی شوند آنگاه به فکر تربیت نیروی مورد نیاز آن شرکتها بیافتد زیرا شرکتها نمی توانند معطل بمانند.

وی ادامه داد: اجازه نمی دهیم که شرکتها نیروهای غیر بومی به استان بیاورند و حق افراد بیکار استان را تضییع کنند اما ما باید وظایف خود را انجام دهیم.

شریعتی  گفت: از سازمان فنی و حرفه ای میخواهم در تربیت نیروهای ماهر بومی استان پیش دستی کند و اگر این کار را نکند من آنها را مقصر میدانم.

این مقام مسئول درادامه خاطرنشان کرد: در ماهشهر قرار است 12 مجتمع پتروشیمی بزرگ و جدید ساخته شود و از هم اکنون باید نیروهای بندرماهشهر و بندر امام خمینی (ره) را برای مشاغلی که تاسیس این کارخانجات به آنها نیاز دارد آموزش دهند.

استاندارخوزستان درپایان با اشاره به عملکرد بانکهای عامل در ارایه تسهیلات بیان داشت : عملکرد بانکها در ستاد تسهیل سرمایه گذاری، صنایع ضعیف بوده اما بعد از پیگیری ها و مذاکرات بسیار و ایجاد الزامات توسط دولت روند آن روانتر شده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار