معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: انجام آزمایش‌های سرولوژی بیماری هاری مورد تأیید اتحادیه اروپا برای حیوانات خانگی الزامی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین صالحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: صاحبان حیوانات خانگی که متقاضی مسافرت به اروپا هستند، باید پاسخ آزمایش تیتراسیون آنتی بادی ناشی از واکسیناسیون هاری را به کشور مقصد ارائه دهند.

او افزود: صاحبان حیوانات خانگی که متقاضی مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هستند لازم است پاسخ آزمایش تیتراسیون آنتی بادی ناشی از واکسیناسیون را به مراجع مربوطه در کشور مقصد ارائه نمایند.

صالحی اضافه کرد: در همین راستا مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور آماده انجام آزمایش‌های مورد تأیید اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت حیوانات است.

او ادامه داد: آزمایش‌هایی که این مرکز برای صدور گواهی مربوطه انجام می‌دهد شامل آزمایش‌های زیر است که به تأیید اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت رسیده اند و مالکان حیوانات خانگی، قبل از انجام مسافرت به این کشور‌ها و اقدام جهت اخذ گواهی حمل بهداشتی (Certificate) آزمایش‌های لازم را از این طریق انجام دهند.

۱- FAVN (Fluorescent Ab Virus Neutralization Test)
۲- RFFIT (Rapid Fluorescent Focus Inhibition Test)
۳- ELISA AB detection

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار