رئیس سازمان اورژانس کشور مطرح کرد؛

آمار بالای تلفات حوادث ترافیکی در لرستان/ ۳۹۱ نفر کشته شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشار به آمار بالای تلفات حوادث ترافیکی در لرستان گفت: در هشت ماهه امسال ۳۹۱ نفر در این استان در تصادفات کشته شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور امروز چهارشنبه در کارگروه ایمنی راه‌های لرستان با اشاره به اینکه در سیل اخیر خدمت جهادی شد و از نزدیک شاهد فداکاری‌ها بودم، اظهار داشت: کمک‌هایی که اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اربعین داشتند جای تقدیر دارد.

او با بیان اینکه امروز بازدید‌هایی در لرستان داشتیم، تصریح کرد: در کل کشور ۲.۳ درصد افزایش تلفات حوادث ترافیکی داشته ایم، در صورتی که در لرستان ۱۳.۳ درصد تلفات بیشتر بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه شاید یک قسمتی از این افزایش آمار به ایام سیل برمی گردد، افزود: امیدواریم بتوانیم این رقم را کمتر کنیم و به نرم کشوری برسد.

کولیوند با اشاره به اینکه لرستان از نظر تعداد فوتی‌های تصادفات در ۸ ماهه امسال ۳۹۱ کشته داشته است که رقم بالایی است، یادآور شد: لرستان سیزدهمین استان از نظر تلفات حوادث ترافیکی است.

او با بیان اینکه یک نفر تلفات در تصادفات هم برای ما زیاد است، باید کاری کنیم تعداد مصدومین و کشته‌ها کم شود، تصریح کرد: در سال در کل کشور ۱۷ هزار نفر را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهیم و بالای ۶۰۰ نفر مصدوم می‌شوند که از این تعداد هم برخی قطع عضو می‌شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه عامل تصادف انسان، جاده، خودرو، محیط و … است، باید عوامل ایجاد تصادف را کم کنیم، از صدور گواهینامه و آموزش‌ها گرفته تا راه‌ها، افزود: در مجموع عامل انسانی عامل مهمی است و می‌توانیم با هزینه‌های ارزان‌تر مؤثر‌تر اقدام کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه در خصوص تعداد آمبولانس‌ها در لرستان نسبت به کل کشور وضعیت بهتر است، گفت: آنچه در برنامه ششم برای لرستان در نظر گرفته شده حاکی از این است که ۲۸ پایگاه اورژانس دیگر در این استان نیاز است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لرستان دو بالگرد در الیگودرز و خرم آباد دارد و یکی از پر کارترین اورژانس‌های هوایی کشور است، تصریح کرد: اورژانس هوایی کشور ۲۸ هزار نفر را منتقل کرده که ۶۵ درصد این تعداد مستقیم به اتاق عمل رفته اند و این امر حاکی از اهمیت کار اورژانس هوایی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: پرواز‌های امدادی اورژانس ساعتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

کولیوند با اشاره به اینکه باید شدت حوادث جاده‌ای را پایین آورد که راهش کاهش سرعت خودرو‌ها است، اظهار داشت: در این راستا کمپینی برای کنترل و مدیریت سرعت خودرو‌ها راه انداخته ایم که این کمپین باید همگانی شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۲۳:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام روی بعضی از مدیران نظام سفید . جاده ترانزیت اصلی اراک برو جرد بعد از 40 سال از انقلاب با توجه به برفگیر بودن و خطر آفرینی هنوز دو بانده است آنوقت هزاران میلیارد برای بچه سرمایه دار ها که هر روز دلی به دریا بزنند هزینه می شود تا علاوه بر به هم زدن اکوسیستم آب و هوایی و جانوری زمینه سیلاب و نابودی زمین های شمال را فراهم می کنند . به نظر بنده طراح این طرح ( اتوبان تهران شمال ) از اسرائیل بیشتر به کشور ضربه زده . لذا نمایندگان لرستان در خوابند و ...