گرامیداشت شهدای روحانی استان لرستان با همکاری حوزه‌ی علمیه قم و سپاه پاسداران استان لرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) جمعی از طلاب و روحانیون استان لرستان با حضور در سالن اجتماعات دارالشفا مدرسه فیضیه قم یاد و خاطره‌ی ۵۲ شهید طلبه و روحانی استان شهید پرور لرستان را گرامی داشتند.

در این این مراسم که ساعت ۱۸:۳۰ سه شنبه ۱۰ دی ماه ۹۸ با حضور حجت السلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولایت فقیه در استان لرستان،حجت السلام والمسلمین حسینی نماینده مجمع روحانیون لرستان و سردار کشکولی فرمانده سپاه پاسداران استان قم برگزار شد نقش آفرینی و تاثیرات شهدا بخصوص شهدای روحانی بر پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بررسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده، ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدای بسیاری در زمان‌های جنگ‌های تحمیلی و مبارزه با خط نفاق به درجه رفیع شهدات رسیده اند و این بدان معناست که ما در طول تاریخ به رویداد‌ها و حوادثی برخورد می‌کنیم که برای تقابل با آن حوادث راهی جز ایثار و فداکاری و از خود گذشتی وجود ندارد.

او افزود:ایران اسلامی بدلیل برخورداری از منابع مادی و معنوی مورد هدف بسیاری از دشمنان می‌باشد به همین مهم اگر ما بتوانیم این جوانان انقلابی و متدین را که همواره در صحنه‌های کمک رسانی به عموم کشور حضور داشتند را در خط شهدا نگاه داشته و آن‌ها را با دستگاه‌های ائمه و امامان شیعه آشنا سازیم می‌توان گفت توانسته ایم نسلی آب اقتدار را در جهت حفظ این نظام شکوهمند اسلامی تربیت کرده ایم.

سردار کشکولی فرمانده سپاه استان قم نیز با اشاره به یاد و خاطره‌ی شهدای جنگ تحمیلی و بررسی عملیات والفجر چهار و پنج جایگاه خون شهدا را در ایجاد امنیت رفیع دانست و تاکید کرد: برای پاسداری از خون شهدا و حفظ ارزش‌های انقلابی جوان‌هایی که جانشان را مخلصانه اهدا کردند برگزاری چنین یادواره‌هایی می‌تواند تاثیر بسزایی در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ی آن بزرگ مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

حجت السلام والمسلمین حسینی نماینده مجمع روحانیون لرستان ضمن اشاره به پیام اصلی خون شهدا حفظ امنیت و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدایی که در راستای امنیت این نظام جانشان را بر کف دستانشان گذاشتند و خالصانه شهد شیرین شهدات را سر کشیدند پیام‌هایی برای نسل امروز و آیندگان به یادگار گذاشتند.

او افزود: در وهله‌ی اول پیام شهدا تبعیت از، ولی فقیه عصر و زمانه‌ی خود و حمایت از ایشان به منزله‌ی حفظ امنیت و پایداری این نظام تا رساندن آن به دست صاحب اصلی اش امام عصر (عج) می‌باشد.

نماینده مجمع روحانیون استان لرستان تصریح کرد: پیام دیگر شهدا این است که می‌بایست در تمامی کار‌ها وحدت کلمه داشته باشیم. از آنجایی که ۱۴۰۰ سال از نظام اسلامی در تاریخ جهان اسلام می‌گذرد می‌بایست به خوبی نشان داده شده است در طول این سال‌ها که جهت مقاومت در برابر حیله‌های دشمنان و داشتن امنیت می‌بایست در تمامی کار‌ها وحدت کلمه داشته باشیم، زیرا راه نجات از مشکلات و حقه‌های شیاطین و دشمنان غلبه بر هوای نفس و اتحاد و برادری می‌باشد.

حجت السلام والمسلمین حسینی در پایان افزود: استان لرستان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در راستای حفظ و بهبود امنیت داخلی خود و تاثیرگذاشتن بر سایر بخش‌های کشور را دارد و می‌بایست با استفاده از نیرو‌های ارزشی حوزوی و نقش آن‌ها در حل مسائل کشور در کنار آرمان‌های پاک شهدا بتوانیم در پایداری این نظام شکوهمند اسلامی نقشی دو چندان داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار