فرماندار قصرشیرین گفت : مرز رسمی پرویزخان با اختصاص ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق نقشی مهم در رونق اقتصاد ملی دارد که این کارکرد اهمیت راهبردی آن را در کشور نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۲ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۲۷۵ هزار دلار کالا به ارزش وزنی ۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۴۰۳ هزار کیلوگرم از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شده است.

او گفت : سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار از جمله کالا‌هایی هستند که از طریق مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شده است. صادراتی به عراق نام برد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: طرح جامع توسعه مرز رسمی پرویزخان با ۷۰ میلیارد تومان در اسفندماه پارسال شروع شده که طی ۲ مرحله انجام می‌شود و عملیات اجرایی مرحله اول آن با بیش از ۳۵ میلیارد تومان ۱۰ ماهی می‌شود که شروع شده است.

تاتار افزود: در طرح جامع توسعه مرز رسمی پرویزخان قرار است ظرف ۲ تا سه سال، ساختمان گمرک، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت، محوطه‌سازی، راه ورودی و خروجی، فیبرنوری، فاضلاب، آب و برق و امکانات رفاهی نیز جانمایی و پیش بینی شده است.

او با اشاره به ضعف پیمانکار اجرای طرح جامع توسعه گفت: با وجود ۱۰ ماه از روند اجرای این طرح، کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار قصرشیرین گفت: سهل انگاری و کوتاهی در زمینه اجرای طرح جامع توسعه پرویزخان پذیرفتنی نیست از این رو ظرف یک ماه باید کار‌ها به طور سریع انجام گیرد.

تاتار افزود: در راستای افزایش صادرات و طی جلسه‌ای با طرف عراقی که در کلار برگزار شد، هم اکنون روز‌های جمعه نیز صادرات انجام می‌شود و در مواردی نیز برخی کالا‌ها که نیاز به تخلیه ندارد به صورت حمل یکسره به عراق منتقل می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.