موحدی گفت: آن چیزی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به آن توجه داشته باشیم این است که پژوهش را موضوعی اولویت‌دار علی‌الخصوص در تخصیص بودجه بدانیم.

بودجه پژوهش محمدرضا موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: بودجه دانشگاه‌ها به طور کامل تخصیص نیافته به همین دلیل به تناسب این موضوع بودجه پژوهشی دانشگاه نیز تحت فشار قرار گرفته است.

او در ادامه گفت: به دلیل اینکه درصد اختصاص بودجه پایین است و هزینه‌های جاری را تحت فشار قرار می‌دهد، ما نیز از این لحاظ دچار مشکل شده‌ایم چرا که درصد بودجه اختصاص یافته به ۵۰ درصد هم نمی‌رسد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در برخی از پرداخت‌های پژوهشی بسیار عقب هستیم، اما امیدواریم که در این ۳ ماهه آخر سال این بودجه تأمین شود تا بتوانیم کم و کاستی‌ها را جبران کنیم.

موحدی بیان کرد: آن چیزی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به آن توجه داشته باشیم این است که پژوهش را موضوعی اولویت‌دار علی‌الخصوص در تخصیص بودجه بدانیم.


بیشتر بخوانید: سیاست‌گذاران باید سیاست‌گذاری روی پژوهش را جدی بگیرند


او در ادامه افزود: اگر انتظار داریم که کشور توسعه یابد، پژوهش باید یک جزء ضروری و جدایی ناپذیر از کار‌ها و برنامه‌ها باشد تا بتوانیم از طریق آن تولید ثروت کنیم، اما این موضوع خود نیازمند زیرساخت‌های لازم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در تمام امورات باید این باور شکل بگیرد که پژوهش بسیار مهم است و اختصاص بودجه به آن بسیار مهم‌تر؛ چرا که اگر بودجه دانشگاه‌ها کم باشد، بخش‌های مهمی مانند آموزش و پژوهش دچار ضرر و زیان می‌شوند که عواقب آن در دراز مدت مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار