معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از اشتغال دو هزار و ۵۸ کادر پرستاری در مراکز درمانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن درخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: دو هزار و ۵۸ کادر پرستاری در مراکز درمانی این استان خدمت می‌کنند.

او افزود: از این تعداد یک هزار و ۸۵۰ کادر پرستاری در واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشغول به خدمت هستند.

درخشان اضافه کرد: از این تعداد نیز یک هزار و ۴۶۴ نفر پرستار، ۱۶۷ نفر اتاق عمل، ۱۲۹ نفر هوشبری و ۹۰ نفر از همکاران بهیارند.

او، استاندارد نسبت کادر پرستاری به تخت بیمارستانی را ۱.۳۸ اعلام کرد و افزود: این نسبت در مراکز درمانی تابعه دانشگاه ۱.۲ است.

درخشان گفت: با احتساب این نسبت حدوداً با کمبود ۳۰۰ نیرو کادر پرستاری در مراکز درمانی تابعه دانشگاه مواجه هستیم.

او با اشاره به تربیت نیرو‌هایی کمک پرستاری و به کارگیری حدود ۳۰ نفر از این نیرو‌ها از ابتدای امسال در مراکز درمانی از مرتفع شدن بخش کوچکی از کمبود کادر پرستاری خبر داد.

درخشان در ادامه برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را از برنامه‌های در حال اجرا برای پرستاران برشمرد و افزود: این آزمون در تاریخ ۱۷ بهمن ماه در سراسر کشور برگزار شد و تمامی پرستاران فارغ التحصیل از سال ۹۶ به بعد را شامل می‌شود.

۱۱ تا ۱۷ دی ۹۸ به عنوان هفته پرستار نامگذاری و شعار امسال هفته پرستار «جامعه و سلامت، هویت و منزلت، رفاه و معیشت» انتخاب شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.