رئیس بسیج جامعه زنان کشور امروز در اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر گفت: تلاش کنیم که الگوی زن مسلمان را به دنیا معرفی کنیم و باید هنرمندانه این پیام الهی را به دنیا عرضه داریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بسیج جامعه زنان کشور امروز در اجلاسیه زنان شهید و ایثارگر استان بوشهر بیان کرد: شاید یکی از درس‌های مهم حضرت زینب (س) برای ما همین باشد که ایشان این همه مصائب را هیچ می‌پنداشتند و آن‌ها را مقدمه‌ای برای رسیدن به خدا می‌دانند.

مینو اصلانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی باعث پیوند انسان با خدا شده است، افزود: انقلاب اسلامی در ۱۴۰۰ سال بعد از انقلاب بزرگ عاشورا اتفاق می‌افتد، در قرنی که بین انسان و خدا فاصله افتاده و در دوره‌ای که کتاب‌های فلسفی غرب می‌گفتند انسان نیازی به خدا ندارد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: زنان شهید جایگاه ویژه‌ای در وقوع و تدام انقلاب دارند، زنانی که با پیروی از بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) در مسیر حق قرار گرفتند و با بصیرت تمام در این راه قدم گذاشتند.

اصلانی گفت: برخی می‌گویند بانوان در بمباران شهید شدند، اما باید گفت این شهادت مظلومانه‌تر است  زیرا زنان هیچ سلاحی برای دفاع از خود و جنگیدن در مقابل دشمن نداشتند.

او عنوان کرد: رهبر انقلاب در پیام خود به کنگره ۷۰۰۰ زن شهید می‌گویند این‌ها معماران ایران جدید هستند و جهان را تغییر می‌دهند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: امروز در جهان بسیاری از زمزمه‌ها از پیام شهدا و ایستادگی و مقاومت زن مسلمان  می‌شنویم. وقتی جنبشی به نام خویشتنداری در غرب اتفاق می‌افتد به تاسی از زنان مسلمان و شهدا و ایثارگر است، و این رسالت ما را در گام دوم انقلاب سنگین‌تر می‌کند، چون می‌بینیم دنیا به ما نیاز دارد.

اصلانی گفت: برای اینکه الگوی زن مسلمان را به دنیا معرفی کنیم تلاش کنیم، و باید هنرمندانه این پیام الهی را به دنیا عرضه بداریم.

او بیان کرد: در گام اول انقلاب، بیش از ۲۰۰ قانون در حمایت از زن و خانواده تصویب شد، در کشور شورای عالی خانواده را به ریاست رئیس جمهور و عضویت ۱۶ وزیر داریم که در هیچ کشوری نطیر این ستاد وجود ندارد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: در کشور ما قوانین حمایت از جمعیت، حمایت از عفاف و حجاب را داریم که باید به آن ببالیم و در وهله اول باید خودمان به این قانون‌ها عمل کنیم و سپس آن‌ها را به دنیا هدیه دهیم.

اصلانی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب فرصتی برای آزمون و خطا نیست، گفت: دنیا باید بداند که اسلام قابلیت اداره حکومت جهانی را دارد و بنابراین وقتی این اتفاق رخ دهد می‌توانیم بگوییم ما زمینه ساز ظهور انسان کامل هستیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: شهدا، راه پایداری را برای ما بازخوانی می‌کنند و  تجلی خون شهدا ما را به سمت پیشبرد انقلاب اسلامی هدایت می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز، دفاع را بخشی از هویت زنده‌ یک ملت اعم از زن و مرد عنوان کرد و گفت: زنان گاهی در جبهه‌ها دفاع می‌کردند و گاهی در پشت جبهه‌ها مردان و فرزندان خویش را در حماسه آفرینی‌های جبهه‌های جنگ و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تشویق می‌کردند.

سردار علی رزمجو با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، افزود: زنانی که به عنوان پرستار در بیمارستان‌های صحرایی داوطلبانه حضور می‌یافتند چه شور و حماسه‌ای خلق می‌کردند.

او بیان کرد: زنان و خانواده‌های معظم ایثارگر در مکتب زینب(س) درس صبر آموخته اند. 

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: زنان شهید و ایثارگر دوشادوش مردان رزمنده از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت، اخلاص و فداکاری با حضور و خون خود فتح کردند.

رزمجو با گرامیداشت یاد ۲۲ زن شهید استان بوشهر، عنوان کرد: بخشی از امنیت امروز کشور را مدیون زنان فداکار و پاکدامنی هستیم که نشان دادند پیرو راه ائمه و شهدا هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.