معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: المان شهدای غواص در قالب نقش برجسته دیواری، روز پنج شنبه ۱۲ دی رونمایی خواهد شد.

رونمایی از المان شهدای غواص در دانشگاه آزاد همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالفضل یداللهی‌اصلان، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: عملیات کربلای ۴، سوم تا پنجم دی سال ۶۰ اتفاق افتاد و منجر به شهادت جمعی از غواصان ایرانی شد.

او با بیان اینکه شرایط شهادت رزمندگان ایرانی در این عملیات با دستان بسته بسیار مظلومانه بود، افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص همدان، گروه معماری این دانشگاه اقدام به ساخت نماد و یادبودی با این موضوع نموده است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ادامه داد: ۳۳ دانشجوی کارشناسی‌ ارشد معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با نظارت، حسین اردلانی عضو هیئت‌ علمی این واحد دانشگاهی ساخت المان یادبود ۱۷۵ شهید غواص در قالب یک نقش برجسته دیواری را به اتمام رسانده‌اند.

یداللهی با بیان اینکه این المان در ضلع شرقی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد همدان نصب خواهد شد، ادامه داد: این اثر در مساحتی ۶ متری با استفاده از تکه‌های کوچک سرامیک و کاشی در رنگ‌های مختلف بروی ورقه‌های mdf پیاده شده است.

او گفت: المان «شهدای غواص» در قالب نقش برجسته دیواری، روز پنج شنبه ۱۲ دی با حضور چندی از میهمانان استانی در دانشگاه آزاد واحد همدان رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در این طرح به روانشناسی رنگ‌ها به خوبی دقت شده است گفت: به منظور برجسته سازی عنصر معنویت در فضای کار و القاء حس روحانیت شهدای غواص، از فرم‌های دایره با در زمینه‌ای با رنگ آبی استفاده و بدون چهره نمایی شهدا، رنگ‌های طلایی بر این طرح افزوده شده است.

یداللهی افزود: دانشجویان این طرح دو ماه تلاش خود را به کار بستند تا اثری ارزشی و هنری را به ثبت برسانند که در خور شأن شهدای والامقام غواص باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.