به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگران جوان از
اصفهان و به نقل از روابط عمومی قطار شهری اصفهان، محمدرضا بنکدار هاشمی مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان اظهارکرد: عملیات حفاری تونل
غربی خط دوم قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع)) تا میدان امام علی (ع)، اسفند سال ۱۳۹۷ و عملیات حفاری همزمان تونل شرقی این قسمت از خرداد امسال آغاز شد.
او افزود: تی بی ام غربی خط دوم قطارشهری اصفهان پیش از این از ایستگاه زینبیه حفاری خود را به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی شروع کرده بود و در روزهای گذشته، دستگاه TBM تونل شرقی خط دو متروی اصفهان از ایستگاه زینبیه به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت کرد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: پیشرفت حفاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک تا میدان امام علی (ع) نزدیک به ۲۴ درصد بوده و میزان پیشروی تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان بیش از ۱۷۰۰ متر و پیشروی تونل شرقی حدفاصل این مسیر بیش از ۱۳۰۰ متر بوده است.
بنکدار هاشمی با بیان اینکه مسیر اولویت بهرهبرداری خط ۲ متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه دارک شهرک امام حسین (ع) تا ایستگاه مدرس نجفی به طول ۱۴.۷ کیلومتر است، تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده تا قبل از نوروز امسال هر دو دستگاه حفار تونلهای غربی و شرقی به ایستگاه عاشق اصفهانی میرسند.
او عملیات عمرانی خط دوم متروی اصفهان را بیشتر زیرزمینی و با استفاده از روش ریب و شمع عنوان کرد و گفت: این کار سبب میشود تا همزمان با عملیات حفاری و ساخت ایستگاههای مترو کمترین ترافیک به خیابانهای شهر تحمیل شود.
بنکدارهاشمی با بیان اینکه خرید تجهیزات نیز به صورت فاینانس انجام میشود، افزود: هزینه عملیات سیویل و استراکچر در خط دوم متروی اصفهان دو هزار میلیارد تومان برآورد شده و در حال حاضر هم مبلغ قرارداد ما برای عملیات حفاری ۲۰۷ میلیارد تومان است.
او ادامه داد: حفاری در مرحله اول خط دوم متروی به صورت دو چشمه و مکانیزه و در مرحله دوم از سمت ایستگاه مدرس نجفی حفاری به صورت تک چشمه و به قطر ۹ متر خواهد بود.
انتهای پیام/ش