قبادیان گفت: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه تاپ راه اندازی کرده ایم که به جبران برخی از مشکلات کشور بپردازد.

راه اندازی سامانه تاپ برای همکاری بهتر صنعت و دانشگاهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنرانی مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: پژوهش در تاریخ ما ایرانیان از دیر باز اهمیت ویژه‌ای داشته و دارد اما نکاتی در آن وجود دارد که رعایت نمی‌شود.

او ادامه داد: رتبه رفاه اجتماعی در ایران بسیار پایین است و اعتقاد من بر این است اداره علمی کشور باید بر اساس شاخص رفاه در حوزه کار آفرینی اقتصاد آموزش امنیت سرمایه اجتماعی، آزادی فردی و حکمرانی محیط زیست از طریق توسعه سرمایه انسانی انجام شود.

او در ادامه بیان کرد: حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ حلال مسائل و مشکلات دانشگاه هاست که باید مورد توجه تمامی دانشگاه‌ها باشد.

قبادیان گفت: توجه به شاخص‌های تحقیق و توسعه بسیار مهم است، برای مثال ما باید پژوهشگران تمام وقت داشته باشیم تا این شاخص افزایش یابند و بر سرمایه انسانی سرمایه گذاری شود.

او گفت: با تولید باکیفیت و قیمت ارزان است که به ما کمک می‌کند تا در رقابت‌ها پیروز شویم و از دل تحریم‌ها باید فرصت هارو ایجاد کنیم.
 
قبادیان تصریح کرد: متاسفانه در ایران همه چیز سلیقه ای است، در این ۳ سال کاری من در این حوزه ۳ وزیر عوض شده و چیزی ثبات ندارد.

او در پایان گفت: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه تاپ راه اندازی کرده ایم که به جبران برخی از مشکلات کشور بپردازد. با راه اندازی این سامانه امکان بهره مندی واحد‌های صنعتی از پتانسیل‌های دانشگاه فراهم شده است. تمامی استادان و دانشجویان می‌توانند در این  سامانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار