گفتگو با علی کفاشیان درباره احتمال ریاستش بر فدراسیون فوتبالرا می‌خوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  پشت پرده استفعای مهدی تاج چیست؟ آیا تنها بیماری دلیل کناره‌گیری رئیس فدراسیون فوتبال از صندلی شماره یک فوتبال بوده است؟ آن‌ها که از نزدیک تاج را می‌شناسند می‌دانند او برای رسیدن بر مسند قدرت فدراسیون، چقدر تلاش کرد؛ بنابراین از نظر عده‌ای این ساده‌لوحانه بود که باور کنیم تاج تنها و تنها به دلیل بیماری قلبی عطای کار را به لقایش بخشید و فدراسیون فوتبال را ترک کرد.


بیشتربخوانید: مروری بر چالش‌های تاج در فدراسیون فوتبال


بنا بر عقیده آنها، اگر قرار بود تاج به خاطر بیماری برود، باید قبل از جام‌جهانی چنین کاری می‌کرد، چون در اردوی ایران در ترکیه، به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و همانجا پزشکان به او گفتند بهتر است از ریاست فدراسیون فوتبال کنار بکشد، چون شغلی پر از استرس است. تاج، اما نپذیرفت و تاکید کرد می‌خواهد به کارش ادامه دهد؛ بنابراین حالا هم می‌توانست به کارش ادامه دهد؟ دیروز وقتی از علی کفاشیان نایب‌رئیس سابق او در این باره سؤال پرسیدم، جواب داد: «این را بگویم که شرایط آقای تاج با دفعه قبلی متفاوت است. این بار واقعا حالش خراب است. من حتی با پسرش در این باره حرف زدم و گفت پزشکان تاکید کردند نباید هیچ استرسی داشته باشد.».

اما عده‌ای دیگر توضیحات دیگری می‌دهند. آن‌ها می‌گویند علت استعفای ناگهانی تاج نه بیماری‌اش که ماجرای تقابل با مجلس شورای اسلامی، عدم تمکین به قوانین بازنشستگان، رودررویی دولت ایران با فیفا، وضعیت مبهم پول‌های ایران در فدراسیون جهانی، قرارداد عجیب مارک ویلموتس و... بوده است. فعلا هیچ‌یک از مسؤولان فوتبال در این باره توضیح شفافی نمی‌دهند. وزیر ورزش هم که در قرارداد ویلموتس سفت و سخت پشت تاج ایستاد، با پیامی پر حسرت از او خداحافظی کرد. البته این‌که چرا وزیر پشت قرارداد ویلموتس ایستاد و از تاج دفاع کرد، شاید به نوعی به مساله دخالت وزارت ورزش برای برکناری کارلوس کی‌روش بازگردد. چندی قبل مربی پرتغالی در مصاحبه‌ای گفت مهدی تاج مقابل کاردار سفارت ایران در امارات به او گفته بود به پیشنهاد مالی کلمبیا پاسخ منفی دهد.

کارلوس توضیح داد: «برای اولین بار می‌خواهم این موضوع را باز کنم. در امارات بودیم که مهدی تاج ناگهان به من گفت تیم ملی ایران نیاز دارد بمانم و در جریان است که از کلمبیا پیشنهادی دریافت کرده‌ام. او به من گفت شما به کلمبیا نروید و به پیشنهاد این کشور پاسخ مثبت ندهید، زیرا این پیشنهاد برای شما خوب نیست. تیم ملی، بازیکنان و همین‌طور مردم ایران به شما نیاز دارند و بهتر است همین جا بمانید!»

تاج در آن زمان قصد داشت کی‌روش را حفظ کند، اما بعضی‌ها از داخل فدراسیون می‌گویند دستور رسید او برود. دستور امضای قرارداد با ویلموتس هم از همان جا رسیده بود. البته این شاید به نوعی توجیه باشد چراکه مهدی تاج خودش ویلموتس را پیدا کرد و پرونده او را به ایران آورد. یکی از حساسیت‌های مجلس روی رئیس، همین موضوع بوده؛ این‌که چرا یک دلال ایرانی در اسپانیا، از طریق فردی که اصلا فوتبالی نیست، باید ویلموتس را به ایران معرفی کند و مربی بلژیکی سرمربی تیم‌ملی ایران شود؟

خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد، وزارت ورزش، مجلس و... روی ۱۵ مورد به تاج انتقاد جدی داشته‌اند. این ۱۵ مورد هم نقش کلیدی و اساسی در استعفای رئیس بازی کرده است. با رفتن تاج حالا این سؤال به وجود آمدهچه کسی باید موقتا به جایش بر صندلی ریاست تکیه بزند. ابتدا اعلام شد اسلامیان، بعد هم حرف از بهاروند، رئیس سازمان لیگ شد.

در این بین کفاشیان نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال هم گفت او اصلا استعفا نداده بود و می‌تواند همین حالا به جای تاج بر صندلی ریاست بنشیند. دیروز در این باره با رئیس سابق گفت‌و‌گویی داشتیم که تاکید کرد: «بله، این شایعات درست است. من اصلا استعفایی ندادم. باید مجمع استعفای بنده را تائید می‌کرد، ولی مجمعی تشکیل نشد؛ بنابراین من قانونا نایب‌رئیس فدراسیون هستم، ولی این‌که جای تاج بنشینم. اصلا مشخص نیست. همان‌طور که می‌دانید حکم محرومیتم از فوتبال را داده‌اند که البته مشخص شد غیرواقعی بوده و برای خودم هم سؤال است چرا کمیته استیناف با وجود بی‌گناهی من، هنوز رای را وتو نکرده است. از سویی بازنشسته هم هستم. اگر بگویند بیا چند ماه باش و انتخابات را برگزار کن می‌آیم. اگر نه که مثل این ماه‌ها دور از فوتبال خواهم بود.»

منبع: جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار