مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بین سواد آموزی و ارتکاب جرم رابطه معناداری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رمضان امیری، مدیر کل زندان‌های استان کرمان درمراسم نکوداشت نهضت سواد آموزی و تجلیل از سواد آموزان زندان با اشاره به تاریخچه نهضت سواد آموزی در زندان‌های استان کرمان گفت: با عنایت به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در هفتم دیماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی و با توجه به اهداف سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور در جهت اصلاح وتربیت مددجویان ونقش عمده سواد آموزی در این خصوص، این امرخداپسندانه از ابتدای تاسیس نهضت سواد آموزی با همت وتلاش مسئولین زندان‌ها وآموزش وپرورش در زندان‌های استان کرمان اجرا شد.

او افزود: آمار‌ها نشان می‎دهد که بین سواد آموزی و ارتکاب جرم رابطه معناداری وجود دارد و آموزش زندانیان ساز وکاری مناسبی برای بازپروری مددجویان است.

درادامه مدیرکل آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین زندان به جایگاه رفیع معلمان و اساتید در امر آموزش و نقش آن در ارتقاء و پیشرفت همه جانبه زندگی بشر در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … اشاره و بر ان تاکید کرد.

اسکندری نسب افزود:این اداره با تمام توان در خدمت علاقه‌مندان به آموختن در زندان کرمان است و بی شک در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

او از نگاه مدیر کل زندان‌ها و مدیریت زندان در جهت ایجاد انگیزه، ایجاد و تامین بستر در جهت سواد آموزی و آموزش مددجویان تقدیر و تشکر کرد.

همچنین حجت الاسلام نیک نام، رییس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان ضمن قدردانی از مربیان نهضت سواد آموزی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نهضت سواد آموزی در زندان‌های استان پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ضمن اطلاع رسانی نسبت به شناسایی مددجویان کم سواد و واجد شرایط جهت ثبت نام در دوره‌های نهضت اقدام شده است و ضمن معرفی اسامی آنان به ادارات آموزش وپرورش نسبت به ثبت نام وتشکیل کلاس برای آنان اقدام و مددجویان مشغول به تحصیل است.

او افزود: زندان فرصت مناسبی برای فراگیری دانش و مهارت برای زندانیان است و برای رفع مشکل بی سوادی برنامه ریزی‌های خوبی در زندان‌های استان شده است.

نیک نام در ادامه در خصوص اهمیت علم و دانش از دیدگاه امام علی (ع) مطالبی را بیان نمود و به استفاده صحیح از وقت و عمر پرداخت.

در حاشیه این مراسم روشان مدیر زندان هم ضمن قدردانی از مربیان و معلیمن امر آموزش در زندان گفت:آموزش و اصلاح در زندان اصلاح جامعه را درپی دارد و باید تلاش کنیم با اصلاح و تربیت در زندان بازگشت مجدد نداشته باشیم.

در پایان از مربیان و فعالین نهضت سواد آموزی زندان مرکزی تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار