مدیرکل زندان‌های استان کرمان از تحصیل ۳۰۲مددجو در دوره‌های سواد آموزی زندان‌های این استان خبر داد.

تحصیل ۳۰۲ مددجو در دوره‌های سواد آموزی زندان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رمضان امیری، مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۳۰ نفر مددجوی واجد شرایط در دوره سواد آموزی ثبت نام وهم اکنون در زندان‌های استان مشغول به تحصیل می‌باشند.

او افزود: آمار‌ها نشان می‎دهد که بین سواد آموزی و ارتکاب جرم رابطه معناداری وجود دارد، این در حالی است که آموزش و پرورش زندانیان ساز وکاری مناسب برای بازپروری بزهکاران محبوس است.

او با اشاره به تاریخچه نهضت سواد آموزی در زندان‌های استان کرمان بیان کرد: با عنایت به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در هفتم دیماه سال ۱۳۵۸ مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی و با توجه به اهداف سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور در جهت اصلاح وتربیت مددجویان ونقش عمده سواد آموزی در این خصوص، این امرخداپسندانه از ابتدای تاسیس نهضت سواد آموزی با همت وتلاش مسئولین زندان‌ها وآموزش وپرورش در زندان‌های استان کرمان اجرا شد.

امیری تصریح کرد: در تمامی سال‌ها با اعزام آموزشیار وآموزش دهنده در جهت برگزاری دوره‌های سواد آموزی و رفع معضل بی سوادی از زندان‌های استان اقدام شده است.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری همانند سنوات گذشته نسبت به شناسایی مددجویان بی سواد زندان‌های استان ازطریق سیستم پانیذ زندان‌ها ومصاحبه حضوری با مددجویان بی سواد اقدام شده است واسامی مددجویان بی سواد جهت تطبیق با سامانه سواد آموزی به ادارات آموزش وپرورش ومعاونت سواد آموزی شهرستان‌ها ارسال که نسبت به تشکیل کلاس در دوره سواد آموزی جهت مددجویان واجد شرایط اقدام شده است.

 امیری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز ضمن اطلاع رسانی نسبت به شناسایی مددجویان کم سواد و واجد شرایط جهت ثبت نام در دوره انتقال اقدام شده است و ضمن معرفی اسامی آنان به ادارات آموزش وپرورش نسبت به ثبت نام وتشکیل کلاس برای آنان اقدام و با پیگیری‌های به عمل آمده هم اکنون تعداد ۱۷۲ نفر مددجو در این دوره ثبت نام و مشغول به تحصیل می‌باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.