نماینده سابق پارلمان سوریه در ترسیم تصویر کلی این کشور در سالی که گذشت، تأکید کرد که سوریه سال سختی را به ویژه از نظر اقتصادی پشت سر گذاشت، اما این مردم هستند که حال و آینده را می‌سازند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «جورج نحله» نماینده سابق پارلمان سوریه در تشریح تحولات این کشور در سالی که گذشت، گفت: سال ۲۰۱۹ میلادی سال سختی برای سوریه به ویژه از نظر اقتصادی به دلیل تحریم قدرت‌های شرور جهان و در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا بود که باعث کاهش نرخ لیره سوریه در برابر دلار آمریکا و به تبع، افزایش قیمت کالا‌ها به ویژه کالا‌های ضروری شد. همچنین اوضاع لبنان نیز بر وضعیت اقتصادی سوریه تأثیر منفی گذاشت و امور را برای مردم سوریه پیچیده‌تر و سخت‌تر کرد، چرا که لبنان گذرگاه ورود کالا‌های وارداتی به سوریه به شمار می‌رفت.   

نحله در ادامه افزود: در زمینه مبارزه با تروریسم نیز عملیات همچنان برای ریشه‌کن کردن تروریسم و بقایای آن در استان ادلب و نیز قطع سرقت نفت که آمریکا با وقاحت تمام به صورت آشکار از چاه‌های نفت سوریه انجام می‌دهد و ملت سوریه را از این ثروت خدادادی محروم می‌کند، ادامه دارد.  

وی تأکید کرد که طرح ارتش سوریه برای ادامه عملیات ریشه‌کن کردن نهائی تروریسم از هر وجب از خاک کشور طرحی عالی و ممتاز است و پیشروی ارتش و آزاد سازی تعداد فراوانی از روستا‌های استان ادلب بشارتی برای نزدیک شدن به خط پایان حمایت جهانی از تروریسم است.  

نماینده سابق پارلمان سوریه درباره بازسازی و آبادانی گفت که عملیات برای بازگشت زندگی به مناطق آزاد شده توسط ارتش سوریه از طریق تأمین آب و برق و سیستم حمل و نقل و بازسازی مدارس متوقف نشده است، به گونه‌ای که مهاجران به روستا‌ها و خانه‌های خود باز می‌گردند و آغاز خوبی برای بازگشت زندگی به حالت عادی است. این حالت در مساحت بزرگی از خاک سوریه صدق می‌کند و روستا‌های غوطه بهترین گواه این ادعا هستند.  

وی در ادامه افزود: در زمینه بازسازی کل نیز درخواست‌های ارائه شده از سوی کشور‌های متحد و دوست برای مشارکت در بازسازی سوریه و بازگشت آن به جایگاه حقیقی خود در منطقه، بشارت خوبی برای تحقق آن هستند.  

نحله درباره حضور روسیه در سوریه گفت: روسیه نقش مهم و اساسی در کمک به نابودی تروریسم در مساحت وسیعی از اراضی سوریه، تحقق صلح و آشتی در مناطق متعدد، بازگشت جوانان فریب‌خورده به آغوش وطن و ورود به مسیر عادی و صحیح زندگی ایفا کرده است.

وی تأکید کرد که این نقش‌آفرینی روسیه باعث افول نقش آمریکا شد که به منطقه شرق، محل چاه‌های نفت پناه برد و بلافاصله به سرقت نفت سوریه پرداخت، اما این سرقت دوامی نخواهد آورد، چرا که ارتش، رهبری و مردم سوریه همگی اراده کرده‌اند که اشغالگران را خاک میهن بیرون کنند.  

نماینده سابق پارلمان سوریه درباره عملیات چشمه صلح گفت: هر نامی را می‌توان بر این عملیات اطلاق کرد غیر از چشمه صلح،، زیرا این عملیات به هیچ‌وجه با صلح ارتباطی ندارد، بلکه دشمنی، تجاوز، ترور و اشغال با بهانه‌های واهی، چون ایجاد منطقه امن برای اسکان مزدوران تحت حمایت آنکارا است.

وی تأکید کرد: در بعد سیاسی و فرایند عملکرد کمیته قانون اساسی نیز باید بگویم که سوریه در این زمینه مرز‌های گسترده‌ای دارد و از هر اقدام مثبتی استقبال می‌کند به این شرط که اصول اصلی ملی حفظ شود،، اما طرف‌های دیگر به دنبال دور زدن این اصول در راستای خدمت به برنامه‌ها و توطئه‌های بیگانگان شکست‌خورده در عرصه نظامی هستند، اما خوش‌بین هستیم که این مسیر در راستای تحقق اهداف مردم سوریه رقم می‌خورد و اصول ملی و حاکمیت ملی حفظ شده و به راهکار‌های سیاسی ملی منتهی خواهد شد.  

نحله درباره آینده سوریه گفت: این مردم هستند که حال و آینده را می‌سازند و ملت صبور و پایدار سوریه که ایثار و فداکاری‌های بسیاری تقدیم کرده‌اند، از موضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد و آینده جدید سوریه را با اراده و آرمان‌های خود به عنوان کشوری متمدن و پیشرفته ترسیم خواهند کرد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.