ممنوعیت تبلیغ انتخاباتی در رسانه های وابسته

فرماندار خرم آباد گفت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۹ قانون انتخابات، نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان ها، وزارت خانه ها، ادارات، نهاد‌ها و برخی موسسات، حق تبلیغ برای نامزد‌های انتخاباتی را حتی به صورت درج آگهی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  جعفر طولابی در جمع خبرنگاران گفت: موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهاد‌ها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند مشمول این قانون هستند.

وی تاکید کرد: همچنین انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزد‌ها برای نامزد‌های نمایندگی مجلس از صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رود کاندیدا‌های انتخابات با توصیه به طرفداران خود مبنی بر رعایت موازین قانونی تبلیغات، بستر و فضای سالم برای این مهم را در حوزه انتخابیه فراهم کنند چراکه این امر به امنیت، آرامش جامعه و سلامت انتخابات کمک می‌کند.

فرماندار خرم آباد گفت: همچنین بر اساس قانون، مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

طولابی افزود: استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر، دیوار نویسی و کاروان‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگو‌های سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس برای تراکت، زندگی نامه، جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزد‌های انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع می‌باشد.

وی یادآور شد: فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های نمایندگی هشت روز قبل ازبرگزاری انتخابات، آغاز می‌شود و تا ۲۴ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

۴۰۸ نفر برای نمایندگی مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند و تاکنون صلاحیت ۱۰۱ نفر در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی تایید شده است.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد که سهم خرم آباد از این تعداد ۲ نفر است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.