نصب ۱۰ دستگاه دوربین هوشمند جدید در جاده‌های استان اردبیل

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰ دستگاه دوربین هوشمند جدید در جاده‌های استان اردبیل نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمیدرضا عبدی، معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۱۳۳ دوربین ترددشمار، نظارت تصویری، ثبت تخلف عبور و مرور سرعت و سامانه توزین حین حرکت در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: نصب و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه دوربین هوشمند جدید در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

او افزود: از ابتدای امسال تا امروز بیش از ۱۳ میلیون و ۸۲۶ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی توسط رانندگان خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه از کل تردد ۹ ماه گذشته استان ۱۶ درصد مربوط به تخلف عدم رعایت فاصله طولی است، گفت: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی با یک میلیون و ۷۰۲ هزار تردد در جاده اردبیل -نمین و بالعکس و یک میلیون و ۱۴۶ هزار تخلف نیز در جاده رفت و برگشت اردبیل -سرعین ثبت شده است.

عبدی از افزایش تعداد دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و تلفات در جاده‌های استان از جمله راه خلخال - سه‌راهی فیروزآباد و تقاطع اردبیل - سرچم خبر داد و افزود: نصب این دوربین‌ها ضمن کمک به کنترل تخلفات و ترافیک جاده‌ها میزان تخلفات را به مراتب کاهش می‌دهد.

او از پایان عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه نصب و راه‌اندازی تجهیزات روشنایی در سه‌راهی فیروزآباد - خلخال و جاده اردبیل - سرچم خبر داد و افزود: این پروژه باهمکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق شهرستان‌های خلخال و کوثر و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا شد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در سال جاری برای اجرای طرح ملی ابرار در استان ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته گفت: با استفاده از این اعتبار هفت کیلومتر راه روستایی صعب‌العبور در بخش خورش‌رستم خلخال اصلاح و بهسازی شد.

عبدی تصریح کرد: در سال آینده با صرف ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت پروژه احدث پل برروی رودخانه قزل‌اوزن حد فاصل روستای کمر خلخال تا روستای گاو در شهرستان میانه، ارتباط ۲ استان آذربایجان‌شرقی و اردبیل برقرار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.