معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۵۵ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرسول آقاهادی معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در خصوص آمار بیمه کارگران ساختمانی، اظهار کرد: در استان اصفهان ۵۵ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

او در خصوص شرایط ثبت نام در سامانه رفاهی افزود: داشتن کارت مهارت فنی و حرفه‌ای که توسط این سازمان صادرشده باشد برای ثبت نام ضروری است و همه کارگران ساختمانی که تا تیرماه ۹۷ کارت مهارت خود را دریافت و در سامانه رفاهی ثبت نام کرده بودند بیمه شده‌اند.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اصفهان، تصریح کرد: اگر در مشاغلی غیر از مشاغل ثبت شده مطابق پروانه صادر سازمان فنی و حرفه‌ای برای انواع کارگران ساختمانی فعالیت داشته باشند در هنگام مراجعه بازرسان تامین اجتماعی یا اتحادیه موردنظر در صورت بیمه آن‌ها قطع خواهد شد.

او در خصوص آمار و روند مشاغل سخت وزیان‌آور، گفت: مشاغل بسیاری تحت عنوان سخت وزیان آور قرار می‌گیرد که به درخواست بیمه شده یا کارفرما فرم یک یا دو تهیه و به کمیته‌های سخت و زیان‌آور در ادارات کار تحویل داده می‌شود که در استان اصفهان تعداد ۳۵ هزار نفر تاکنون از عنوان سخت و زیان‌آور استفاده و بازنشسته شده‌اند.

آقاهادی با بیان اینکه میزان آلاینده‌های محیط کار توسط دستگاه‌های ناظر ارزیابی و بررسی می‌شود، اظهار کرد: بازرس اداره کار و بهداشت حرفه‌ای از طرف سازمان بهداشت درمان و علوم پزشکی مراجعه کرده و میزان آلاینده‌های محیطی، شیمیایی و صوتی را ارزیابی می‌کنند و اگر شرایط استاندارد را کسب نکنند و آلاینده‌های مذکور بالاتر از حد استاندارد باشد این مشاغل تحت عنوان سخت و زیان‌آور تایید می‌شود و در کمیته استانی تایید و به شعب تامین اجتماعی وارد می‌شود.

 
منبع:ایمنا
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.