کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مربیان خارجی را می‌آوریم و قرارداد سنگینی با آن‌ها می‌بندیم، اما در پرداخت حقوقشان مانده‌ایم.

جلالی: پیش از بستن قرارداد با مربیان خارجی همه چیز را با آن‌ها در میان بگذاریمبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید جلالی، کارشناس فوتبال کشورمان و سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان درباره حضور مربیان خارجی و مشکلاتی که در پرداخت قرارداد آن‌ها به وجود آمده است، گفت: این موضوعی عمیق و البته پیچیده‌ای برای فوتبال کشور شده است. این بحث یک آسیب جدی برای فوتبال شده است.

جلالی ادامه داد: مربی خارجی آوردن کار اشتباهی نیست، اما اینکه چه کسی را بیاوریم و چگونه با او تعامل داشته باشیم، مهم است  که البته در آن مانده‌ایم. در درجه اول نگاه مدیریتی که به فوتبال ما حاکم است را باید تغییر بدهیم چرا که این نگاه نسبت به مربیان داخلی خوب نیست. تخصصی که در قرارداد بستن لازم است،  در مدیران دیده نمی‌شود. مربی خارجی می‌آوریم و قرارداد سنگینی با آن‌ها می‌بندیم، اما آن‌ها می‌بینند که ما در پرداخت حقوقشان متعهد نیستیم، در نهایت این مربیان خارجی ایران را ترک می‌کنند.


بیشتر بخوانید: هیچ وقت از ظرفیت‌های داخلی مثل مربیان خارجی حمایت نکردیم/ صفر را با صفر عوض می‌کنیم!


سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر افزود: بازی با احساسات مردم و هواداران موردی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن‌ گذشت. مربیان باید تعادل روانی داشته باشند و معنی آن این است که عملکرد یک مربی در شرایط رضایت و نبود رضایت نباید دچار تغییر شود.   عواملی که می‌تواند مربی را نسبت به تیم و هوادار و حتی شهر ناراضی کند، نباید در عملکرد او تاثیر داشته باشد. اگر چنین مواردی در عملکر تاثیر گذاشت، یعنی مربی تعادل روانی ندارد.

او با اشاره به مشکلات مربیان خارجی در ایران تصریح کرد: خودمان که می‌دانیم مشکلاتمان چگونه است؛ پس قبل از بستن قرارداد،  به آن مشکلات توجه کنیم و با مربیان در میان بگذاریم تا دچار چنین مشکلاتی که این روز‌ها با آن‌ها درگیر هستیم، نباشیم. هواداران باشگاه استقلال، این روز‌ها تحت تاثیر هستند. همیشه این مشکلات را با مربیان خارجی داشتیم و باید برای آن‌ها راهکاری داشته باشیم. البته مربیانی مثل کی‌روش بودند که برای مبارزه می‌ماندند، برخی هم چنین تحملی را ندارند و عملکردشان ضعیف می‌شود.


بیشتر بخوانید: کدام گزینه برای نیمکت استقلال مناسب است؛ داخلی یا خارجی؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار