مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۳۶۶۸ تخت موجود و ۳۷۲۳ پرستار شاغل در بخش‌های بالینی به ارائه خدمات پرستاری در استان می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا پورمیرزا کلهری با اعلام این خبر گفت : در شاخص استاندارد کشوری تعداد پرستار به تخت ۱.۵ الی ۱.۸ می‌باشد درحالی که ما علی رغم کمبود نیرو و معوقات مالی همکاران پرستاری با شاخص ۱.۰۲ با تمام توان به خدمت دهی به بیماران مشغولیم.

او با بیان اینکه دانشکده‌های پرستاری و مامایی کرمانشاه، سنقر و پیراپزشکی با آموزش ۹۲۵ دانشجوی گروه پرستاری در تامین کادر درمان مشغول به خدمت هستند گفت : از این تعداد ۶۸۵ نفر در رشته پرستاری و مابقی در رشته‌های اتاق عمل، هوشبری، فوریت‌های پزشکی و مامایی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشند.

پورمیرزا با اشاره به ارتقا قابل توجه کلیه شاخص‌های ملی در این خصوص گفت: امتیاز کسب شده دانشگاه در نیمه اول سالجاری در شاخص کل کادرپرستاری به تخت موجود ۱.۰۲، میزان رضایت بیماران از مراقبت‌های پرستاری ۸۳.۵۹، میزان اثربخشی آموزش پرستار به بیمار ۹۱.۲۶ و شاخص پرستاران آموزش دیده تخصصی در بخش به کل پرستاران همان بخش ۵۹.۵۹ می‌باشد.

او افزود: شاخص کادر پرستاری مرد به کل کادر ۰.۳ و شاخص پرستار حرفه‌ای شاغل در اورژانس نسبت به تعداد مراجعین این بخش نیز ۳۹.۹۲ است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.