۵۸۰ گردشگر سلامت وارد استان کرمانشاه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طی ۶ ماهه اول امسال، ۵۸۰ گردشگر سلامت وارد استان کرمانشاه شده که درصد بسیار پایینی را از میزان جذب توریسم سلامت در کشور شامل می‌شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : باید بر فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده در زمینه توریسم سلامت نظارت ویژه‌ای صورت گیرد و با ارائه خدمات با کیفیت و تعیین تعرفه‌های یکسان و مشخص موجبات رضایتمندی گردشگر سلامت در استان فراهم شود.

او گفت : همکاری مناسب میان شرکت‌های گردشگری سلامت و دانشگاه موجب می‌شود ضمن هدایت بیماران خارجی به مراکز ارائه دهنده خدمت، فعالیت واسطه‌گران نیز در این زمینه کنترل شود.

او افزود: زمانی که گردشگر سلامت، باتوجه به جایگاه شاخص قطب پزشکی استان کرمانشاه و برخورداری از پزشکان متخصص و فوق تخصص و پیراپزشکان مجرب، این استان را به عنوان مقصد درمانی انتخاب می‌کند، باید با ارائه خدمات مطلوب تشخیصی درمانی، با رضایت کامل نیز استان را ترک کند.

مرادی گفت: تعامل دانشگاه علوم پزشکی و نهاد‌های مرتبط از جمله رسانه‌ها و میراث فرهنگی با محوریت استانداری کرمانشاه در جذب گردشگر سلامت در استان بسیار موثر است.

او با بیان اینکه بیمارستان‌ها و پزشکان نسبت به رعایت استاندارد در ارایه خدمت و پاسخگویی در خصوص تعرفه نهایی دریافت شده از بیماران خارجی مسؤول هستند، افزود: هرگونه دریافت خارج از تعرفه ممنوع است و بیمارستان‌ها نیز باید با شرکت‌های تسهیل‌گر گردشگری، برای فرآیند جذب بیمار و بستن قرارداد اقدام کنند.

این مسؤول گفت: براساس برآورد‌ها از ۵۵ هزار گردشگر سلامت که در ۶ ماهه اول امسال وارد کشور شده سهم استان کرمانشاه ۵۸۰ نفر بوده که درصد بسیار پایینی را از میزان جذب توریسم سلامت در کشور شامل می‌شود.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و امکانات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باید جذب توریسم سلامت در استان افزایش یابد و در جذب گردشگر سلامت، از شهر‌های پیشگام در کشور شویم.

مرادی افزود:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه توریسم آموزشی بسیار موفق عمل کرده است و پیشرفت و توسعه توریسم درمانی نیز رشد اقتصادی، توسعه و افزایش اعتبار و پیشرفت همه جانبه استان را به دنبال خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: قطعا توریسم سلامت در استان کرمانشاه نیازمند ساماندهی است و برای تقویت توریسم سلامت در استان لازم است که هم پروازها، هم اقامتگاه‌ها و هم نحوه مراجعه و معرفی بیمار به پزشکان و متخصصان را ساماندهی کنیم.

بهمن روشنی افزود: علاوه بر این ضرورت دارد که هزینه‌های درمان نیز به شکل شفاف و کاملا روشن به بیمار اعلام شود تا بتواند براساس توان خود تصمیم‌گیری کند و نظارت‌های ویژه‌ای باید در این زمینه صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.