مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از پهلوگیری ۲ کشتی حامل ۳۰ هزار تن برنج در بندر امام خمینی (ره) طی روز‌های آتی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه ذخایر کالا‌های اساسی شامل؛ برنج، روغن و شکر در استان به رقم بی‌سابقه ۲۰۰ هزار تن رسیده است، گفت: شهروندان خوزستانی در تامین کالا‌های اساسی با قیمت مصوب نگران نباشند.

او به کمبود برنج خارجی در برخی شهر‌های خوزستان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازار خرده فروشی طی هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: اداره کل غله خوزستان برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی این کالای اساسی، اقدام به تامین این کالا از محل ذخایر راهبردی کرد و هم‌اکنون حجم این کالا در بازار به حد اشباع رسیده است.

امیری زاده بیان داشت: هم‌اکنون نیاز فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازار به برنج خارجی دانه بلند سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران در خوزستان با قیمت مصوب قبلی تامین شده و دغدغه‌ای برای وفور این کالا در بازار وجود ندارد.

پهلوگیری کشتی‌های حامل ۳۰ هزار تن برنج در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود: ۲ کشتی حامل برنج هر کدام به ظرفیت ۱۵ هزار تن و مجموع ۳۰ هزار تن در راه است و در چند روز آینده در بندر امام خمینی (ره) پهلو می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ محموله یاد شده ذخیره سازی می‌شود تا در موقع لزوم و بر اساس مصوبه تنظیم بازار وارد بازار شود اذعان داشت: با ترخیص این محموله در بندر امام خمینی (ره) مجموع ذخیره سازی برنج خارجی در این بندر به رقم بی سابقه ۶۵هزار تن خواهد رسید.

خدارحم امیری زاده حجم ذخیره سازی شکر را در خوزستان حدود ۵۰هزار تن بیان کرد و گفت: شکر با قیمت مصوب در بازار استان موجود است و کمبودی احساس نمی‌شود.

او تصریح کرد: واردات شکر خام (زرد) طبق برنامه شرکت بازرگانی دولتی ایران از طریق بندر امام خمینی (ره) ادامه دارد.

امیری زاده اظهار داشت: شکر خام وارداتی از طریق شبکه ریلی و جاده‌ای به واحد‌های نیشکری خوزستان و کارخانه‌های قند کشور برای تصفیه حمل می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.