معاون اجتماعی و مشارکت مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان محصول محور است و ما ناگزیر یم از زبان هنر استفاده کنیم تا تأثیر پذیری بیشتر و بهتر در جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی رشیدی معاون اجتماعی و مشارکت مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت:جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان نزدیک به یک سال است که توسط اداره توسعه فرهنگی شهروندی پیشنهاد شده و شش ماه کارشناشی دقیق روی این برنامه داشتیم. با توجه به اینکه یکی از مباحث اصلی ما در اصفهان بحث حفاظت از محیط زیست است، تلاش داریم که به شیوه‌های مختلف به این موضوع اهمیت ویژه بدهیم.

او افزود: ۴۰۹ اثر از ۲۱ استان در جشنواره به رقابت پرداختند وموضوعاتی مانند اخلاق شهروندی و سلامت روان، پسماند و بازیافت، پارک‌ها و فضای سبز، آتش نشانی وحوادث ایمنی، حمل و نقل عمومی و هوای پاک و مصرف بهینه انرژی در جشنواره پرداخته شد.

معاون اجتماعی و مشارکت مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره فرهنگنامه شهروندی گفت:فرهنگنامه بزرگ شهروندی مجموعه‌ای از اطلاعات و قوانین و مقرراتی است که در دوازده موضوع آماده شده و به صورت کاربردی در سایت شهرداری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

احمد رضایی در خصوص علت ورود اداره توسعه فرهنگ شهروندی به جشنواره شعر و داستان بیان کرد: اصلی‌ترین رسالت اداره توسعه فرهنگ شهروندی آموزش است و درجهت ارتقا فرهنگ شهروندی و دانش و رفتار شهروندی برای مردم شهر اصفهان و کلانشهر تلاش می‌کنیم تا آموزش و فرهنگ شکل بگیرد.

او ادامه داد:جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان محصول محور است و ما ناگزیر یم از زبان هنر استفاده کنیم تا تأثیر پذیری بیشتر و بهتر در جامعه داشته باشد. در تمام جوامع و اندیشه‌ها همیشه به آموزش کودک و نوجوان اهمیت بیشتری داده شده از این جهت ما سمت و سوی برگزاری جشنواره را به کودکان و نوجوانان سوق دادیم.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت:از تعداد آثار ۱۶۱ اثر در بخش شعر، ۲۷ اثر در بخش خردسال، ۷۹ اثر شعرکودک، ۵۵ اثر شعر نوجوان و همچنین در بخش داستان ۲۴۸ شرکت داشته اند.

احمد رضایی افزود: در بخش موضوعی اخلاق شهروندی و سلامت روان ۵۱ شعر و ۱۱۳ داستان، حمل و نقل عمومی و هوای پاک ۲۵ شعر و ۲۵ داستان، آتش نشانی و حوادث ایمنی ۹ شعر و ۶ داستان، پسماندوبازیافت ۲۵ شعرو ۵۲ داستان، مصرف بهینه انرژی ۱۰ شعر ۱۹ داستان به دبیرخانه ارسال شد.

او در پایان به فرهنگنامه شهروندی اشاره کرد و گفت:تمام قوانین و مقرارات در ۱۸۰۰ صفحه تدوین شد و با ۱۲ عنوان در ۱۰ جلد به صورت دیجیتال اماده شده که بعد از رونمایی روی سایت شهرداری و ۱۲ سازمان قابل مشاهده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.