دوره ملی آموزش خلبانی پهپادهای چندکاره ویژه بخش کشاورزی در یاسوج برگزار شد.

دوره ملی آموزش خلبانی پهپاد‌های چندکاره ویژه بخش کشاورزی با همکاری شرکت دانش بنیان سیرنگ و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد نعمتی رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی این استان گفت: با توجه به ضرورت انتقال تکنولوژی مدرن در مزارع و افزایش بهره‌وری، دوره آموزشی علمی کاربردیِ استفاده از پهپاد در یاسوج برگزار شد.

آقای نعمتی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ۳ هزار و پانصد عضو دارد افزود: این دوره با حضور کارشناسان ازبرگزاری دوره آموزش خلبانی پهپاد‌های کشاورزی تهران به صورت تخصصی برگزار و کارآموزان استفاده از پهپاد را به صورت تخصصی طی کردند تا بتوانند از این پهباد در مزارع استفاده کنند.

او با بیان اینکه این دوره با حضور ۲۰۰ نفر کارآموز برگزار شد گفت: در این دوره بهره‌برداران و کارشناسان جهاد کشاورزی حضور داشتند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اضافه کرد: این پهپاد با یک پرواز یک هکتار مزارع را در کمتر از ۱۰ دقیقه با ۱۰ لیتر سم، سم پاشی می‌کند.

آقای نعمتی با بیان اینکه این پهباد کار سمپاشی، بذرپاشی و گرده افشانی را انجام می‌دهد گفت: استفاده از این پهباد باعث کاهش در مصرف سموم، آب و همچنین صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

او ادامه داد: این پهباد در مکان‌های سخت گذر کاربرد دارد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز رمضانی
۱۴:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
با سلام
خیلی خیلی عالی هست این پهباد برای سمپاشی
چطور و کجا میتونم دوره اش رو اموزش ببینم
ممنونم از راهنمایی شما
Iran (Islamic Republic of)
محمود جباری
۲۳:۱۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر خواهشن میشه اموزش کلی پهپاد سمپاشی را برامون بفرستید