طالبان: طرحی برای آتش‌بس نداریم

طالبان روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رسانه‌ها اطلاعات دروغین در مورد موافقت طالبان با آتش‌بس منتشر کرده‌اند.

طالبان: طرحی برای آتش‌بس نداریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، طالبان روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در مذاکرات خود با آمریکا، قصدی برای آتش بس ندارد و تنها به دنبال کاهش ساده خشونت است.

مذاکرات میان دو طرف (آمریکا و طالبان) در مورد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، از زمان حمله اعضای طالبان به یک پایگاه نظامی در اوایل ماه دسامبر متوقف شده است. در ادامه بیانیه آمده است آمریکا کاهش خشونت‌ها را خواستار شده است که طالبان در حال بررسی آن است و رسانه‌ها اطلاعات دروغین در مورد موافقت طالبان با آتش بس منتشر کرده‌اند.

آمریکا و طالبان از بیش از یک سال پیش برای توافق بر سر خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در برابر تضمین امنیت شورشیان مذاکره می‌کنند. این مذاکرات ماه سپتامبر در آستانه به نتیجه رسیدن بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از حمله طالبان آن را به حالت تعلیق درآورد، حمله‌ای که به کشته شدن دو سرباز آمریکایی منجر شد.

این مذاکرات از سرگرفته شد، اما بار دیگر در پی حمله به یک پایگاه نظامی در بگرام که در اختیار نیرو‌های آمریکایی است، متوقف شد. طالبان دوشنبه گذشته هم مسئولیت یک حمله دیگر را برعهده گرفت و تاکید کرد یک نظامی آمریکایی را کشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار